McDonalds´s kunne feire VEKST seier, Grand Prix og Bauer Medias Merkevarepris etter dagens digitale prisutdeling

Storeslem til McDonald´s i årets ANFO Effekt

McDonalds´s kunne feire VEKST seier, Grand Prix og Bauer Medias Merkevarepris etter dagens digitale prisutdeling

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

- Vi vet jo alle at når det deles ut Grand Prix i en slik konkurranse så er det fordi vi har en vinner fra en av kategoriene som står frem som spesielt bra. Vi har i år en vinner som gjør enhver som er glad i markedsføring stolt, men også mektig imponert, sier Jan Morten Drange i ANFO i en pressemelding.

Torsdag gikk årets ANFO Effekt av stabelen og årets arrangement var en heldigitalt prisutdeling.

Skaper langsiktig vekst

Juryen vurderte 101 bidrag i årets konkurranse. 23 fikk diplom og metall. Gull ble tildelt McDonalds´s, Mills, Telenor Bedrift, Minimeis og Grilstad. McDonald´s ble i tillegg hedret med årets Grand Prix og Bauer Medias merkevarepris. Grilstad stakk av med Kantars Innsiktspris.

McDonalds stakk altså og av med Grand prix for kampanjen Ti år med McVekst.

- Årets Grand Prix vinner viser hvordan en helhetlig tilnærming til markedsføring og merkevarebygging styrker merkevaren og skaper langsiktig forretningsmessig vekst, sier Drange i pressemeldingen.

Cathrine Dalan, caseforfatter og strategidirektør i OMD sier og i en pressemelding fra ANFO at det bare er å ta av seg hatten for jobben som McDonald's Norge har gjort.

– Ved bruk av innsiktsdrevet markedsarbeid har McDonald's Norge klart å snu en negativ utvikling. Til tross for sunnere spisevaner og økt konkurranse har de på 10 år klart å øke markedsandeler og omsetning i milliardklassen, sier hun.

– Vi er utrolig takknemlige og ydmyke for å ha vært med på denne reisen og gleder oss selvsagt til de neste 10 årene!, sier hun videre.

– Drøft resultatene

Nord DDB har og vært med på kampanjen.

En av årets juryledere, Torbjørn Krogstad i Orkla (tidligere GK) , ga de digitale seerne følgende klare oppfordring med tanke på caseskriving.

– Drøft resultatene!. Hvis ikke skaper det usikkerhet i juryen omkring casets troverdighet, sa han og la til:

– Overraskende mange caser diskuterte ikke andre interne eller eksterne drivere som kan ha påvirket resultatet/salget. Eksempelvis den store elefanten i rommet i år, korona. Gjør man det, får man et stort pluss fra juryen, sier han.

Powered by Labrador CMS