Coca-Cola har en lang og sterk tilknytning til bildet av julenissen, helt siden han dukket opp i selskapets juleannonser på 1920-tallet.

«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola

Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger.

Publisert

Mange får julestemning når den klassiske julefilmen «Holidays Are Coming» fra Coca-Cola ruller over TV-skjermene.

Det har den gjort også i år, nå følger Coca-Cola opp med en helt ny reklamefilm.

Verden trenger flere julenisser 

I den nye filmen vandrer hundrevis av julenisser rundt i byens gater og gir hverandre en hjelpende hånd. 

– Vår nye film minner om at det finnes litt av julenissen i oss alle. Den understreker hvor viktig det er å ta vare på dem rundt seg, og gjøre gode ting for andre, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge i en pressemelding, og fortsetter:

– Selv små, vennlige handlinger i hverdagen kan føre mennesker sammen. Derfor ønsker vi i Coca-Cola å oppmuntre alle til å finne frem den indre julenissen i seg, for å spre julemagi og glede.

Sprer glede med julekort i Norge

I forlengelsen av den globale kampanjen, tar Coca-Cola i Norge tak i en klassisk tradisjon – julekort. 

I flere år har Posten meldt om at færre og færre nordmenn sender julekort. Coca-Cola henter derfor i år tilbake ikoniske nissemotiver på julekort for å bidra til å blåse nytt liv i den viktige juletradisjonen.

Som en del av årets juletrailerturné vil det finnes gratis julekort som folk kan benytte seg av for å sende varmende ord til noen de er glad i, i tillegg til at julekortene vil være å finne ute i bybildet i utvalgte norske byer. 

Coca-Cola har også skapt en digital opplevelse i form av en quiz for å finne ut hvilken type julenisse man er.

 – Tøffere tider gjør tradisjonen med julekort ekstra verdifull, med dette vil vi omfavne en juletradisjon som holder på å forsvinne. Det er mye omtanke som ligger i et julekort, og gleden over å motta et håndskrevet kort er kanskje enda større nå i år, sier Haugen.

Powered by Labrador CMS