Kommunikasjonsteamet bak ingenørd-kampanjen, fra venstre Kristoffer Jakobsen, Ole Emil Johnsen, May Kristin Haugen og Ragnhild Heggem Fagerheim.

COWI med gull og bronse i samme kategori: – Utrolig gøy

«Ingenørd»-kampanjen, som er laget inhouse av kommunikasjonsavdelingen i COWI, imponerer juryen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi er veldig stolte av ingenørdene våre, og da er det utrolig gøy å se at konseptet, ideene og historiene også går rett hjem hos folk fra andre bransjen enn vår egen. Vi har sett historiene deres bygge stolthet internt og vekke engasjement eksternt. At vi nå også får en kommunikasjonsfaglig bekreftelse på at kampanjen er god, er selvsagt hyggelig, sier kommunikasjonsdirektør May Kristin Haugen i COWI i en pressemelding.

Rådgiver- og ingeniørselskapet vant tirsdag både bronse og gull i kategorien «Årets kampanje overfor erfarne» i Magnet Awards. Gull for kampanjen «ingenørd» og bronse for kampanjen «fortsette som før?».

Hele ingenørd-kampanjen er laget inhouse av kommunikasjonsavdelingen i COWI, og kommunikasjonsdirektøren er stolt av at kampanjen «ingenørdene» imponerte juryen.

Juryen sier følgende om COWIs «ingenørder»- kampanje:

«Dette er et kreativt case som imponerte stort. Å lage et konsept som kan samle, forene og inspirere en målgruppe som er spisset, men samtidig veldig bred, for å øke kjennskap om selskapet er ingen enkel oppgave. Å etablere et helt eget ord som forener målgruppen ble løsningen! Et kreativt konsept med alt fra kleskolleksjon til trykkannonser samlet en hel organisasjon. Det bygget stolthet blant medarbeiderne og dette førte til at de ansatte selv ble en vellykket markedsføringskanal for selskapet. Dette kombinert med bred digital kampanje førte også til 250 prosent økning i antall søkere der kvaliteten på søkere gikk opp og «time to hire» gikk ned. Men kanskje det alle viktigste anerkjennelse var kåringen av årets nyord fra alle ingeniørers favoritt-tegneserier, Lunch!».

Det overordnede målet bak «ingenørd»-kampanjen var å øke preferansen for COWI blant fagspesialister, samt å lokke kloke hoder til selskapet. Dette har kampanjen lyktes med.

Når vi lar ingenørdene våre få snakke ufiltrert om det de brenner for, får de en helt egen glød i blikket. Denne gløden smitter over på kolleger og bidrar positivt til arbeidsmiljøet, særlig i en tid der det sosiale fellesskapet på jobb har blitt utfordret av hjemmekontor. Kampanjen har også bidratt til å øke bevisstheten rundt at vi er et mangfoldig selskap, med et stort spenn av fagkompetanser og personligheter, sier Haugen.

COWI fikk også tirsdag sølv i kategorien «årets kampanje overfor studenter», og bronse i kategorien åpen klasse.

Vinnere: Kampanje overfor erfarne

ValørSelskapKamoanjenavn
GullCowi ASIngenørd
SølvBærum kommuneLærerkampanjen 2021
BronseCowi ASFortsette som før?

Powered by Labrador CMS