Kostholds- og ernæringsinfluenseren Emilie Voe Nereng er én av tre profiler som i høst blir utfordret av Nyt Norge til å spise mer norsk mat og drikke.

Nyt Norge utfordrer influensere til å spise mer norsk mat

– En drømmekunde jeg lenge har hatt lyst til å samarbeide med, sier Emilie Voe Nereng.

Publisert

Nyt Norge er en offisiell merkeordning som viser at maten er produsert og pakket i Norge.

Det offisielle opprinnelsesmerket for norsk mat og drikke ønsker å inspirere folk til å velge norsk mat fordi det er bra for både helsen, miljøet og samfunnet vårt.

I høstens nye kampanje utfordres tre ulike influensere til å spise mer norsk og bruke mest mulig norske råvarer i matlagingen sin. 

Teamer opp med matinfluensere

– Troen på at influensersamarbeid vil skape engasjement og gi mersmak er stor! I tillegg til de tradisjonelle kanalene vi bruker i kampanjen, ønsker vi at forbrukerne velger norsk mat og jakter etter de 5000 Nyt Norge-varene når de handler, sier adm.dir. Nina Sundqvist i Stiftelsen Norsk Mat i en pressemelding. 

– Vi vet at folk ønsker å velge norsk mat og Nyt Norge gjør det enkelt for dem i kjøpsøyeblikket, fortsetter hun. 

I årets kampanje utfordres de tre influenserne Emilie Voe Nereng, pappa-influenser Eirik Lyssand og Kristoffer Tvedberg aka Krisslovesfood til å spise mer norske, kortreiste råvarer i matlagingen sin. 

De har dokumentert opplevelser med norsk mat på sine egne plattformer, som Instagram, YouTube og TikTok. Der kan du se hva slags norsk mat de har laget, hvordan de har løst utfordringene fra Nyt Norge, og hva de har tenkt om prosessen.

Første influenser­samarbeid

– Selv om reklamekampanjene våre har levert veldig bra, så har vi behov for å fornye oss. For første gang gjør vi et influensersamarbeid for å engasjere og påvirke den yngre delen av målgruppen, sier marketingsjef i Stiftelsen Norsk Mat, Jan Sverre Nordstad.

Creative Futures står bak kampanjen og kan fortelle at interessen var usedvanlig stor da de kontaktet ulike influenserbyråer for å finne gode samarbeidspartnere for Nyt Norge.

-Veldig mange influensere er brennende opptatt av å gjøre verden til et bedre sted, og er enig i at det er best å bruke den jorda vi har rundt oss til å lage mest mulig av maten vår selv, sier kreativ leder i Creative Futures, Max Næss.

Powered by Labrador CMS