– Jeg syntes muligheten til å jobbe med Norges mest veletablerte sponsorkonsept var så spennende at jeg fulgte den muligheten

Thea Moen er Equinors nye sponsorsjef

– Med 20 år som fotballspiller, sitter det i ryggraden min å spille hverandre gode og utvikle seg.

Publisert

– Jeg har en sterk lidenskap for kommunikasjon og mennesker og mange års erfaring fra både nasjonale og internasjonale merkevarer innen mediene og kommunikasjon, særlig mot en yngre målgruppe, som jeg ser på som verdifullt inn mot samarbeidene vi gjør med Morgendagens helter-sponsoratene våre, sier Thea Moen til KOM24.

Hun har i høst begynt i stillingen som ny sponsorsjef i Equinor.

– Spennende

– Jeg leder et engasjert og dyktig lite operativt team i Equinor, men skal også jobbe tett med markedene ute og de øvrig delene av kommunikasjonsavdelingen, sier hun.

Moen kommer fra et kortvarig engasjement i Dagens Næringsliv der hun hadde en konsulentrolle i DN Executive Network.

– Jeg syntes muligheten til å jobbe med Norges mest veletablerte sponsorkonsept var så spennende at jeg fulgte den muligheten, forteller hun.

Før tiden i DN var Moen kommunikasjonssjef for Red Bull Norge i tre år. Før det var hun i Discovery nesten seks år.

Hun var i sin tid også den første ansatte i sporten på TV Norge og var sentral i oppbyggingen av sport som satsingsområde for TVNorges – fra én sending i uken i 2011 til 18 medarbeidere i 2018, som produserte 480 fotballkamper i året, sommer- og vinter OL, sportssendinger døgnet rundt på to Eurosport-kanaler og etableringen av Eurosport Player og sport på Dplay.

Hun har og en karriere som fotballspiller i Røa bak seg, noe hun mener blir relevant i sin nye jobb.

– Må tenke nytt

– Samarbeid og lagarbeid er viktig for meg. Med 20 år som fotballspiller, sitter det i ryggraden min å spille hverandre gode og utvikle seg, og det å oppnå noe stort sammen, er verdifullt for meg like så mye på banen som i yrkeslivet.

– Equinor er en mektig aktør når det kommer til sponsormakt. Hvor beviste er dere på det og hvilke utfordringer gir det?

– «To get there. Together» beskriver kjernen av kulturen i Equinor. Samspill og teamwork gjenspeiles i aktiviteter vi gjør innen sport, kultur, vitenskap og teknologi, men også generelt for selskapet og industrien. For å løse de utfordringene vi står ovenfor, må vi tenke nytt og vi må samarbeide.

– Målet vårt og oppdraget mitt, er at mange av morgendagens helter også vil være ingeniører og teknologer og målet vårt er å inspirere og støtte dem på veien.

Tydelig strategi

– Equinor har i vår fått kritikk i Dagbladet for sponsoravtale som krever at universitet omtaler selskapet positivt. Er dette avtaler som det er greit å inngå og vil en se flere slike avtaler framover?

– Når det gjelder våre sponsoravtaler, er det litt tidlig for meg å uttale meg om dem, det samme gjelder områder vi eventuelt ikke kan sponse. Vi har en tydelig strategi knyttet til å støtte og heie på morgendagens helter, innen kultur, idrett og realfag – og denne strategien ligger fast.

Powered by Labrador CMS