#Deinfluencer-trenden går nå sin seiersrunde på TikTok, hvor influencere og brukere forteller seerne hva de ikke skal kjøpe. Så her er mine forslag for markedsføring, kommunikasjon og PR-tjenester for 2023.
#Deinfluencer-trenden går nå sin seiersrunde på TikTok, hvor influencere og brukere forteller seerne hva de ikke skal kjøpe. Så her er mine forslag for markedsføring, kommunikasjon og PR-tjenester for 2023.

MENINGER:

Dette bør bedrifter ikke bruke penger på i år

«#Deinfluencer-trenden går nå sin seiersrunde på TikTok, hvor influencere og brukere forteller seerne hva de ikke skal kjøpe. Så her er mine forslag for markedsføring, kommunikasjon og PR-tjenester for 2023. », skriver

Publisert Sist oppdatert

Mange organisasjoner og bedrifter merker økonomien på kroppen og kutter i markedsbudsjettene sine. Da gjelder det å prioritere riktig, men på hva? Det er lett å fortelle deg hva du skal kjøpe, så her er noen aktiviteter jeg mener du bør unngå.

1. Masseproduserte PR-tjenester

Jeg blir stadig kontaktet av aktører jeg aldri har hørt om før som selger «PR-pakker». De garanterer x antall oppslag, antall LinkedIn-visninger, gull og grønne skoger. Problemet er at de selv eier disse ikke-redaktørstyrte mediene som egentlig er nettsider hvor content marketing legges ut side om side, og ingenting annet.

Og hva gjelder LinkedIn-visninger handler dette kun om hvor mye penger du legger i det. Styr unna.

2. TikTok

Ironisk nok hvor inspirasjonen til dette innlegget kommer fra. TikTok er tidkrevende og krever dedikerte ressurser. Er du allerede presset på tid og penger anbefaler jeg ikke å opprette konto.

I stedet kan du annonsere eller benytte deg av influencere. Sats på de kanalene du allerede har og prioriter der målgruppen din er.

3. Det «alle andre» gjør

At mange snakker om noe betyr ikke at det er bra. Megatrender er nytt og spennende, men gir ikke nødvendigvis avkastning på sikt.

Pust med magen og lær av andres erfaringer før du hopper på selv.

4. Plattformer og produkter du ikke skjønner hva er

Det er lett å la seg rive med, men hva skal du egentlig med Metaverse, AR og ChatGPT?

Forstår du ikke hvordan produktet fungerer og hva du skal med det på et par minutter, foreslår jeg at du lar det ligge.

5. Kutte all kommunikasjon

Mange trykker på stoppknappen i krisetider på markedsaktiviteter. Det er ikke lurt.

Selv om du gjør det bra akkurat nå vil du (og aksjekursen din) lide over tid om du stopper med markedsføring og PR.

Og gjør selskapet det dårlig hjelper det lite at færre vet at dere og produktene deres finnes.

———————————————-

Dette er et meningsinnlegg, og gir uttrykk for skribentens mening. Har du lyst til å skrive i KOM24? Send ditt innlegg til meninger@kom24.no.

Powered by Labrador CMS