PR-byrået Släger har ansatt Sigmund Wøien som ny seniorrådgiver.

Sigmund Wøien går fra Dinamo til Släger

– Vi har allerede merket at ny teknologi preger måten vi jobber på.

Publisert Sist oppdatert

Etter to og et halvt år i Dianmo, har Sigmund Wøien nå blitt seniorrådgiver i Släger. 

Den siste tiden har vært preget av betydelige endringer, både globalt, for nordmenn og innen bransjen. Da gjelder det å tilpasse seg, uttaler han til KOM24.

– Slägers tanker om hvordan det kan gjøres var noe av det som resonnerte hos meg, sier han og fortsetter:

– Min nysgjerrighet for Släger ble blant annet vekket fordi jeg opplever at byrået er langt fremme i skoene når det gjelder å tenke annerledes. 

Beveger seg i riktig retning

Gjennom sine år i arbeidslivet har han vært engasjert i både innsikt og innhold.

– Min styrke ligger i skjæringspunktet mellom de to. Derfor håper jeg å bidra strategisk og kreativt, slik at kundene og byrået beveger seg i riktig retning, sier Wøien. 

Samtidig har han fått mange nye, faglig sterke kolleger som han har mye å lære av. Det synes han både blir spennende og utfordrende, men det er også noe av sjarmen med å begynne i ny jobb, sier han. 

– Hvordan vurderer du de nåværende trendene innen reklamebransjen? 

– Vi har allerede merket at ny teknologi presser måten vi jobber på. Derfor blir det interessant å se hvordan denne reisen fortsetter, om det oppstår nye behov eller om kundenes forventninger endrer seg, sier han. 

Ledet Retrievers analyseavdeling

Som «gammel analytiker» mener han at måling og dokumentasjon – da som nå, er viktige strategiske verktøy. 

– Det er alltid en del av min tilnærming til nye kunder og prosjekter, heller enn å basere det på magefølelsen, avslutter han. 

Wøien kom til Dinamo fra stillingen som analysesjef i Retriever, hvor han hadde jobbet i ni år. Han har hjulpet flere hundre store og mindre virksomheter med måling av egen kommunikasjon og avtrykk i redaksjonelle og sosiale medier.

I tillegg har han erfaring fra engasjementer i Oslo Pride, Fri, Generalkonsulatet i New York, Unicef Norge og NRK. 

Powered by Labrador CMS