Janne Jacobsen er markedsdirektør i Finn.

Mener Finn er den markedsføreren som har gjort best jobb siste året

Stadig flere bransjefolk drømmer om å jobbe for dem.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Onsdag ble den årlige Teft-rapporten sluppet og et av årets funn er at Finn har kommet inn på topplisten over selskaper der markedsførere og kommunikasjons- folk vil jobbe, men de stakk og av med topp-plassen på listen over markedsførere som har gjort en spesielt god jobb det siste året.

Det jubler de selvsagt over i Finn.

– Leken merkevare

– FINN har satset på merkevarebygging og jobbet konsistent med merkevareopplevelsen over flere år. Vi har en leken merkevare som er til stede i mange ulike bransjer, alt fra eiendom til reiser og bruktmarked, skriver markedsdirektør i Finn, Janne Jacobsen til KOM24.

Hun sier det er utrolig gøy å høre at de har gjort det så bra i Tefts årlige undersøkelse hvor over 1400 svar har kommet inn.

– I 2021 har vi lansert nyheter som «Smidig bilhandel», hvor vi hjelper folk med hele salgsprosessen. Og vi har levert flere morsomme stunts – som har fått stor oppmerksomhet i bransjen. Tenker spesielt på bolig til leie annonsene vi plasserte rundt stortinget, da nyheten om Ropstads pendlerleilighet slapp, samt pop-up Munch museum, av brukte Munch-gjenstander som var til salgs på FINN. Da det viste seg at museet vi har ventet på i årevis, var utsolgt for folk flest på åpningsdagen, skriver hun.

Jacobsen peker på at Finn er en markedsplass som kan være relevant i veldig mange ulike situasjoner.

Stolthet og glede

– Det gir oss ekstra mye energi når vi får ideer som både er tidsaktuelle og relevante. Da brettes ermer opp for å levere lynraskt. Det bidrar til mye stolthet og glede internt når vi nailer slike stunts.

De andre selskapene som gjør det bra på markedsførerlisten etter Finn er DNB, Oda, IKEA og Maja.no.

På listen over arbeidsplasser der markedsførere og kommunikasjonsfolk helst vil jobbe klokker de inn på en delt fjerdeplass, sammen med DNB. Før seg på listen har de bare sin egen eier, Schibsted, NRK og TRY.

Jacobsen sier at Finn alltid har vært opptatt av å skape et godt arbeidsmiljø.

– Filosofien vår har vært «innsiden ut». Vi har investert i at medarbeiderne våre skal trives på jobb, både faglig og sosialt. Da vil det også smitte utover og gjøre det attraktivt å jobbe hos oss, skriver hun.

Powered by Labrador CMS