Truer med gigantgebyr: Avdekket stort omfang av ulovlig reklame for kosmetiske inngrep – Dette er alvorlig, uetisk og ulovlig, sier Bente Øverli, avdelingsdirektør i Forbrukertilsynet.
Forbrukertilsynet mener «Oskars trippel sjoko» markedsføres ulovlig mot barn – Det er ikke fritt fram når markedsføring kan sees eller høres av barn.
Stayclassy-gründer må betale mindre bot Forbrukertilsynet nedjusterer boten til Stayclassy-gründer Thomas Holstad.
Forbrukertilsynet slår ned på villedende Black Friday-markedsføring Kitchn, Traktøren og Christiana Glasmagasin har mottatt brev fra Forbrukertilsynet etter Black Friday 2022.
Forbrukertilsynet varsler millionbot mot Tinde Energi Forbrukertilsynet har varslet vedtak om overtredelsesgebyr mot Tinde Energi på 3 millioner kroner, og et gebyr mot daglig leder på 400 tusen kroner etter brudd på markedsføringsloven.
Forbrukertilsynet truer Stayclassy med milliongebyr for feilaktig markedsføring Stayclassy fortsetter å bryte loven, selv etter omfattende veiledning fra Forbrukertilsynet.
Klar beskjed om bærekraft og markedsføring: – Vent hvis du ikke klarer å være konkret Flere kommunikasjonsfolk var samlet for å diskutere bærekraft og markedsføring onsdag,
Retter vi baker for smed i jakten på kroppspress-pusherne? «Så er debatten tilbake. Med rette. Men med feil syndebukk. », skriver Guro Soelberg Martinsen.
Influensere og annonsører blir Forbrukertilsynets fokus i kampen mot retusjerte bilder Slik blir straffene og slik skal Forbrukertilsynet utføre kontroller.
EU skjerper nå kravene rundt grønnvasking: – Målet er å finne ut hvem som faktisk gjør good shit Samtidig er Team Tomorrow nummer 500 til å signere Grønnvaskingsplakaten her i Norge.
Reagerer på 24 fitness-reklame: «Tired of being fat and ugly? Just be ugly!» – Felles for denne typen markedsføring er at det er et usunt kroppsfokus, som fremmer urealistiske idealer fremfor å fokusere på at kropper er flott i alle farger og fasonger, forteller klinisk ernæringsfysiolog, Tine Sundfør.
Snart må du bruke dette merket på retusjert og manipulert reklame Etter høringsrunden ble det klart at det ikke finnes noen unntak: – Endres noe som helst ved kroppen til personen i bildet, så skal det merkes, sier seksjonssjef Nina Elise Dietzel i Forbrukertilsynet.
Forbrukertilsynet: 47 annonsører brøt forbudet mot skjult reklame Forbrukertilsynet har gjennomført en ny tilsynsaksjon i sosiale medier. Etter aksjonen har 47 annonsører fått brev der Forbrukertilsynet konkluderer med brudd på forbudet mot skjult reklame.
BliVakker, Blush og Coverbrands må ut med milliongebyr for uriktige Black Friday-kampanjer Tre aktører i sminke- og kosmetikkbransjen er av Forbrukertilsynet ilagt gebyrer på totalt åtte millioner kroner for brudd på markedsføringsloven.
Dette kan du kreve av informasjon fra virksomheter når åpenhetsloven trer i kraft Advokat Vebjørn Søndersrød tror informasjonsplikten havner hos kommunikasjonsavdelingene.
VG: Instagram fjerner innlegg om OnlyFans Instagram mener flere norske influensere bryter deres regelverk.
Mads Hansen til KOM24 om influensere: – Det er dette de lever av - det er klart de skal kunne reglene VGTV-profilen er ikke overrasket over at flere norske influensere har blitt tatt for mangelfull reklamemerking.
50 influensere får advarsel for mangelfull reklamemerking Forbrukertilsynet har avdekket et stort omfang av dårlig reklamemerking blant influensere på Instagram og Tiktok. 50 av dem får advarsel fra tilsynet.