Erik Lysø jobber som seniorkreatør i Geelmuyden Kiese. I påsken regner han med å bruke noen av pengene han tjener i GK på IKEA.
Erik Lysø jobber som seniorkreatør i Geelmuyden Kiese. I påsken regner han med å bruke noen av pengene han tjener i GK på IKEA.

#Påskepraten

Erik har sett alle episoder av «Der ingen skulle tru at nokon kunne bu»

Molde og IKEA er stikkord for Erik Lysø i årets påske.

Publisert

KOM24 har stilt noen spørsmål til en rekke folk i bransjen om hva de skal gjøre denne påsken, hva de vil anbefale andre å kose seg med og hva som er det morsomste de har opplevd på jobben i år. 

I dag er det seniorkreatør i Geelmuyden Kiese, Erik Lysø, som svarer i påskepraten.

– Hva skal du gjøre denne påsken?

– I år blir det mest Molde-påske hos svigermor, litt hjemmepåske, før høytiden avsluttes med å gå i studio med Kolsås Knivklubb. Og så må jeg sikkert kjøpe noe på IKEA på et tidspunkt. Men det blir sikkert fint, det også. 

– Hvilke serier vil du anbefale andre å se på i påsken?

– Ikke for å skryte, men jeg har sett samtlige sesonger av «Der ingen skulle tru at nokon kunne bu» helt uten ironisk distanse. Det synes jeg du skal gjøre også. Jeg er generelt ganske dårlig på å se TV, så jeg er ikke rett mann å spørre om verken serier eller film. Bortsett fra «Der ingen skulle tru at nokon kunne bu». Der er jeg god.

 – Hva synes du er det beste med påsken?

– Det er å være med familien.

– Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?

– Det er jo veldig gøy å vinne pitcher og priser, og det å holde gode presentasjoner der alt bare stemmer. Men hvis jeg skal være ærlig, så er svaret da Trygve sklei på en kiwi og spjæret linbuksene sine i kantinen.

– Hvordan vil du karakterisere markedsføringsåret så langt?

– Det startet litt treigt, men jeg synes det har tatt seg opp. Så blir det spennende å se om pilen fortsetter å peke oppover, eller om det kommer til å svinge litt. Det er ikke tvil om at vår bransje er preget av konflikter, økonomisk usikkerhet og dyrtid. Men jeg føler på en forsiktig optimisme om dagen.

– Hva opplever du at folk i bransjen snakker mye om, og er det noe du mener fortjener mer oppmerksomhet?

– Jeg opplever at det stadig snakkes mye om AI. Det er kanskje ikke så rart med tanke på det uendelige mulighetsrommet som bor i teknologien. Men kommunikasjon som skal treffe hjertet til folk, lages foreløpig best av folk med hjerter. Så la oss ikke glemme menneskelig intelligens a.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS