Juryleder, Maria Friis Thorsen, daglig leder og partner i design- og techbyrået Guilty, Heidrun Reigstad Tveit, CMO i Frydenbø Bil, Tone Helene Angsund, konsulent i Trigger Oslo og Petter Johnsen, Ecommerce Manager i Fjord Line.

Disse kan bli årets markedsfører

Alle tre finalistene imponerte juryen både i første runde og under pitchingen.

Publisert

På MRKT REMIX 6. juni vil alle tre presentere casen sin for deltakerne, og salen vil sammen med juryen kåre en vinner.

Ved å dele ut denne prisen ønsker Salgs- og Reklameforeningen i Bergen (SRF), å stimulere til innovasjon og kreativitet innen markedsføringsfaget. 

Prisen skal løfte fram og hedre dyktige markedsførere fra en bedrift (ikke reklamebyrå) eller et team som har hovedkontor på Vestlandet. 

Horde – Jakten mot gjeldsfrihet

– Bli med og dykk inn i et helt vilt markedsføringscase hvor et dristig team kastet alle spilleregler over bord i tøffe tider. Horde viser at kreative galskap og smarte strategier vendte storm til suksess, skriver SRF. 

Juryen mener Horde har god strategisk bruk av kanaler og smarte tiltak med å holde målgruppen engasjert. Juryen er imponerte over hvordan de snudde seg rundt i en vanskelig tid og turte å satse på en «crazy og rebelsk idé».

Møllerens – Brødmiks

– Teamet har gjort et formidabelt forarbeid for å virkelig knekke bransjekoden. De har tatt strategisk grep om pakningsdesign og kreativt materiell, pluss finjustert produktene basert på kundeinnsikt, skriver SRF og legger til:

– Med en storslått, enhetlig kampanje og smart kanalstrategi, har de ikke bare fylt butikkhyllene, men også tatt enda større markedsandeler.

Juryens kommentar: Dette er skoleeksempelet på en god markedsføringsoppskrift, og ideen har fått «hevet» i god tid. Rett og slett perfekt «steketid».

Sparebanken Vest – Jenter vil mer

– Tette samarbeidspartnere og en kampanje bunnet i solid innsikt og forarbeid, forvandlet en hypotese til en holdningskampanje som vil leve i lang lang tid. Kampanjen tar opp et viktig tema – som inspirerer og engasjerer, skriver SRF. 

Juryen mener de lykkes med et sterkt og godt budskap som gjennomføres på en strategisk smart måte. De setter hypoteser, bekrefter med innsikt, finner funn, og spinner videre på dette. 

– Show, tell, sell. Sjeldent god bruk av betalt og ubetalt markedsføring og PR. Bunnsolid arbeid, kommenterer juryen.

Juryen består av juryleder, Maria Friis Thorsen – daglig leder og partner i design- og techbyrået Guilty, Heidrun Reigstad Tveit – CMO i Frydenbø Bil, Petter Johnsen – Ecommerce Manager i Fjord Line og Tone Helene Angsund – konsulent i Trigger Oslo.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS