Marianne Eskeland har 16 års erfaring fra TRY, og begynte i en nyopprettet TV 2-stilling som leder for profil og design. Hun jobber med det strategiske arbeidet med merkevaren TV 2.

TV 2 samler hele kanalens kommunikasjon inn i ett konsept

Ønsker å styrke relasjonen til publikum ved å fornye TV 2 som merkevare.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

TV 2 har hatt ulike payoffs i løpet av årene. Dette er slagord som skal være beskrivende for kanalen. Tidligere payoffs er «Se hva som skjer» og «Uforglemmelige øyeblikk». Den siste payoffen, som nå skal samle hele TV 2 under en paraply, er «Sammen om et øyeblikk».

– Vi skal samle all kommunikasjon under ett kreativt kommunikasjonskonsept, og dette vil styrke merkevaren vår, sier Marianne Eskeland, som er leder i prosjektet, til KOM24.

Fornye og modernisere TV 2

Eskeland kom til TV 2 i 2019 etter 16 år i TRY som partner og leder av produksjon og designavdelingen. Hun begynte i en nyopprettet TV 2-stilling som leder for profil og design, og jobber med det strategiske arbeidet med merkevaren TV 2.

– Vi har begynt reisen der vi skal fornye og modernisere TV 2. Vi har behov for å skape en sterkere relasjon til vårt publikum og være tydeligere på hva vi har å tilby.

Strategien er at dette i tillegg skal styrke TV 2 ytterligere og bidra til en ny merkevareposisjon.

Vi ønsker at publikum der ute skal tenke at det har en verdi for dem å bruke tiden sin på en av våre tjenester og at man sammen med oss, alltid finner noe engasjerende å se. Enten man ønsker å være oppdatert på nyheter og aktualiteter, er lidenskapelig opptatt av å få med seg de store sportsøyeblikkene eller ønsker å slappe av med underholdning, en spennende film eller en morsom serie.

For et mediehus som kommuniserer bredt, i alt fra nyheter til underholdning, må det tenkes annerledes når man ønsker å ta en ny posisjon.

– Vi har vært assosiert med reklame og lineær tv, men vi er så mye mer enn det. Vi er et univers av ulike plattformer med innhold i alle kategorier, dette ønsker vi å få frem tydeligere i kommunikasjonen vår.

Binder alt sammen til et fellesskap

Arbeidet med den nye merkevaren startet høsten 2019 som tar utgangspunkt for både nytt designkonsept og nytt kommunikasjonskonsept; «Sammen om et øyeblikk».

Vi tror ikke folk nødvendigvis samles foran TVen på fredagskvelden, men at felles øyeblikk deles på en annen måte enn før. Vi tror allikevel at de øyeblikkene vi byr på samler og forener det norske folk, sier Eskeland og fortsetter:

– Selv om vi ikke ser dem til samme tid er de med på å sette spor hos hver enkelt og i samfunnet generelt – enten det er store nyhetsbegivenheter eller et minneverdig underholdningsøyeblikk. Av og til deler man disse øyeblikkene sammen og samtidig – av og til hver for oss – tanken er at de binder oss sammen som et felleskap.

Powered by Labrador CMS