– Hvis man blir presset til en timepris som ikke kan forsvares og danne grunnlag for lønnsom drift, kan man måtte levere råd og ideer på kortere tid enn budsjettert. Det kan igjen gå ut over kvaliteten, og da er vi inne i en ond spiral, sier Per Kristian Voss Halvorsen, strategisk leder i Ring 2.
Yngve Garen Svardal
Timeprisen har knapt rørt seg på 20 år i reklamebransjen:
Gode ideer på billigsalg
Timeprisen i reklamebyråene har kun økt med 178 kroner på 20 år. Det viser tydelig at bransjen har en lønnsomhetsutfordring, og er inne i en ond spiral det er vanskelig å komme ut av, sier flere aktører.
Måneds-
abonnement
- Tilgang på all vår journalistikk
- Ukentlig nyhetsbrev om kommunikasjon
- Fornyes én gang i måneden
1 kr
første måned
Deretter 189 kr pr mnd.
Ingen bindingstid
KJØP
Års-
abonnement
- Tilgang på all vår journalistikk
- Ukentlig nyhetsbrev om kommunikasjon
- Spar 378 kr
- Fornyes én gang i året
1.890 kr
per år
Ingen bindingstid
KJØP
Toårs-
abonnement
- Tilgang på all vår journalistikk
- Ukentlig nyhetsbrev om kommunikasjon
- Fornyes hvert andre år
- 25 prosent rabatt sett opp mot månedsabonnement i 24 måneder
3.390 kr
Gjelder for to år
Ingen bindingstid
KJØP