– For Elg handler det om å utnytte alle mulighetene som ligger i hver enkelt kanal, sier Tonje Hallén Askim.

Tonje Hallén Askim tar over som byråleder i Elg

– Med hennes strategiske bakgrunn er vi godt rigget til å utvikle Elgs posisjon som SoMe-byrå ytterligere, slik jeg ser det har vi så vidt startet, sier konserndirektør i Ahead Group, Kjetil Botten Skogly.

Publisert

– Siri har gjort en fantastisk jobb med å bygge opp og etablere Elg som Norges ledende SoMe-byrå, med dyktige SoMe-spesialister og en helt unik kultur. Jeg er både stolt og ydmyk over å ta over stafettpinnen etter henne, og gleder meg til å fortsette reisen til Elg, sier Tonje Hallén Askim, i en pressemelding mandag.

Hun har jobbet som strategisk rådgiver i Elg i et drøyt år, og fra 1. januar tok hun over byrålederjobben etter Siri Platou.

Opplever stor etterspørsel

Forrige uke ble det kjent at Platou skal lede Publicis-huset sin satsting på innholdsmarkedsføring og sosiale medier.

Askim er utdannet journalist, og har solid erfaring med redaksjonell ledelse og digital utvikling – blant annet fra Egmont Publishing. Byrålivet startet hun i Redink i 2016, og har siden jobbet som redaktør og strategisk rådgiver i Hyper.

Elg er et rendyrket SoMe-byrå og har de siste årene opplevd stor etterspørsel fra merkevarer som ønsker hjelp til kanalstrategier, innholdsproduksjon og drift av sine ulike sosiale kanaler.

På kundelista står blant annet Obs BYGG, ice, Pepsi MAX, TV 2, Orkla og Cappelen Damm.

– SoMe er et eget fagfelt, og vi ser at merkevarer nå etterspør en spesialistkompetanse som de tradisjonelle reklamebyråene ikke kan tilby. For oss i Elg handler det om å utnytte alle mulighetene som ligger i hver enkelt kanal.

Godt rigget

Byrået har egne SoMe-spesialister som utvikler egne SoMe-konsepter.

– Da blir resultatet native innhold som engasjerer i kanalen, og som bidrar til å skape resultater for kundene, enten målet er merkevarebygging eller økt salg.

Askim mener også at SoMe-dialog er noe mange merkevarer har undervurdert.

– Her ligger det et stort uutnyttet potensial. Elg lager egne strategier for Community Management, og vi utfører også selve SoMe-dialogen for mange av kundene våre.

Elg er en del av byrånettverket Ahead Group, som ledes av konserndirektør Kjetil Botten Skogly.

– Elg har hatt en enorm vekst det siste året. Ikke bare er de rå på å jobbe strategisk og kreativt med sosiale medier, men de er også en fargerik og ettertraktet arbeidsplass. Jeg er utrolig glad for at Tonje ønsker å lede og utvikle byrået videre. Med hennes strategiske bakgrunn er vi godt rigget til å utvikle Elgs posisjon som SoMe-byrå ytterligere, slik jeg ser det har vi så vidt startet, sier Skogly.

Powered by Labrador CMS