For 6000 kroner har Fontenehus klart å få some-oppmerksomhet verdt flere millioner kroner
For 6000 kroner har Fontenehus klart å få some-oppmerksomhet verdt flere millioner kroner

28 norske nominasjoner til The One Show

Mangedobling på ett år.

Publisert Sist oppdatert

Seint mandag kveld kom nominasjonene til den berømte konkurransen The One Show.

Mens det i fjor «bare» var seks norske bidrag på shortlist er det i år hele 28 bidrag.

Tusenvis av bidrag er vurdert og kuttet ned og nå står kampen «bare» mellom nærmere 5000 nominasjoner. Der altså 18 av nominasjonene er norske.

Best av de norske er Nord DDB som sikret seg hele sju nominasjoner for deres Urban miner-kampanje for Elkjøp.

Anorak som har hele seks nominasjoner for tre ulike kampanjer.

Jobben deres for Amnesty, Land of the Unfree har sikret seg tre nominasjoner, de har fått to for jobben deres for Fontenehuset og en nominasjon for en jobb gjort for Kaizers Orchestra.

ANTI-gjengen har og sikret seg seks nominasjoner.

ANTI Hamar har sikret seg to av dem for deres jobb for Nesje, mens ANTI Oslo-gjengen har sikret seg en nominasjon for en jobb for Forskningsrådet og to for NRKs visuelle identitet og ikke minst en for Ferd Eiendom som heter Marienlyst display.

Publicis har sikret seg fire nominasjoner. De fikk en shortlistplass for en jobb for SJ Norge samt tre nominasjoner for den mye omtalte Dumpster Deli.

POL fikk de fem norske shortlist-plasser. Fire av dem for en jobb for Redd Barna og en for Posten.

FCB New York er for øvrig det byrået som har sikret seg flest vinnersjanser i The One Show med hele 86 nominasjoner.

Vi skrev opprinnelig at det var 18 norske nominasjoner, men så har det dukket opp sju nominasjoner til Nord DDB registert i Sverige og POL er ført opp under både USA og Storbritannia på til sammen tre nominasjoner. Så listen er med forbehold om feil.

Powered by Labrador CMS