Kasper Dylan Dahl og Anders Bakken Ambjørnsen har alltid vært kreative folk og holdt på med litt av hvert innen musikk, design og tekstforfatting, men duoen var ikke klar over hvor gøyal reklamebransjen kunne være før de møtte Kim Bjørnqvist.

Ny kreatørduo til POL: – Shit, det ekte arbeidet starter nå

POL utvider teamet med ferske kreative talenter, Kasper Dylan Dahl og Anders Bakken Ambjørnsen, som ønsker å påvirke fremtidens reklamekultur.

Publisert

POL utvider staben med Kasper Dylan Dahl og Anders Bakken Ambjørnsen som ny kreatørduo. Praktikantene kommer rett fra skolebanken og skal være hos reklamebyrået fram til jul. 

Duoen fant hverandre på Høyskolen Kristiania, hvor de studerer kreativ markedskommunikasjon. 

Når vi spør hvordan de føler seg etter å ha sikret praksisplass, svarer de tydelig: 

– Det er kjempekult. Vi har jobbet masse for å kunne få mulighet til å jobbe i bransjen.

Veien inn til Bransjen

De innrømmer også at det var et øyeblikk med selvinnsikt da de skrev under kontrakten og det gikk opp for dem at «det ekte arbeidet starter nå». Men de siste ukene har vært en eneste stor glede for duoen.

– Alle er hyggelige, og oppgavene vi har fått har overgått all forventning – 11/10, legger de til. 

For Anders og Kasper var veien inn i reklamebransjen en inspirerende reise. De har alltid vært kreative sjeler, og det var deres tidligere lærer, Kim Bjørnqvist, som åpnet øynene deres for potensialet i reklameverdenen. Han var deres veiviser inn i en bransje de nå er stolte av å være en del av. 

– Man skal ikke kimse av hvor annerledes virkeligheten kan være fra skolebenken, så det å lære om prosessene bak ekte arbeid tror vi vil være gull verdt, sier de. 

I tillegg trekker de fram muligheten til å samarbeide med bransjens ledende talenter, som en uvurderlig sjanse til å forberede sine egne ferdigheter. 

– Vi får også muligheten til å sparre med folk vi setter veldig høyt i bransjen, og spille oss selv gode, fortsetter de. 

Vant pris

Kreatørduoen har allerede deltatt i prestisjefylte konkurranser som «D&AD», «Gullkalven» og «Young Ones», og vant til og med en pris for sitt bidrag i sistnevnte. 

– Gjennom de prosjektene har vi lært å stole mer på hverandre, samt utvikle våre egne «reklamespråk», om det er noe som heter det, forteller de. 

Anders og Kasper har forberedt seg grundig for denne muligheten. Før sommeren delte duoen seg opp, der Kasper fikk verdifull praksis hos Anorak, som la grunnlaget for hans videre utvikling. 

Fremtidens reklame

Når vi spør om fremtiden til reklamebransjen og hvordan de ønsker å påvirke den, er svaret optimistisk. 

– Til tross for at folk flest ikke tenker på reklame like mye som de som jobber med det, tror vi alltid at bransjen har en fantastisk mulighet til å påvirke kulturen rundt oss. 

– Kanskje det er dit reklame skal. At det føles mindre som reklame, og mer som underholdning eller problemløsning i hverdagen, reflekterer de. 

Avslutningsvis forteller duoen at de vil påvirke bransjen ved å skape kule, engasjerende kampanjer som publikum virkelig kan relatere til. Som de sier, «det er kjedelig å være kjedelig». 

Powered by Labrador CMS