Camilla Kim Kielland har gått fra Schibsted til Morgenstern. Fredag kan hun plukke opp en pris på vegner av byrået. .
Schibsted Norge
Morgenstern, Atyp og Schibsted stakk av med dagens første MMM-gull
Norges eldste prisutdeling er i gang.
Årets Max Marketing Mix (MMM) er heldigital med avsløringer igjennom hele dagen.
MMM (Max Marketing Mix) er en konkurranse som premierer de beste jobbene i skjæringspunktet mellom kreativitet og teknologi. MMM arrangeres av ANFO og er Norges eldste konkurranse for «Datadrevet markedsføring». Hvilket i dag i praksis betyr; All reklame og markedsføring som er målrettet.
– Smart bruk av kanaler
Juryen bedømmer alle case ut fra strategi, kreativitet og resultat der innsiktsarbeid og bruk av god datadrevet markedsføring står i sentrum. I hver kategori kan det deles ut bronse, sølv og gull.
Til sammen skal det deles ut 26 medaljer fordelt på 11 gull, 8 sølv og 7 bronse.
Først ute er prisutdeling i kategoriene B2B, Non-profit og Kundeservice/Callcenter.
I klassen B2B er det Morgenstern for PowerOffice som stikker av med seieren.
– Vinneren i denne kategorien har brukt egne data og smart bruk av kanaler til å nå en målgruppe som ikke er lett å nå. De har brukt humor som et tydelig virkemiddel for å engasjere og skille seg ut i en bransje der det er vanskelig å differensiere produkter, skriver juryen i sin begrunnelse.
Anorak/NoA og Iprospect stakk av med sølv i denne kategorien.
I klassen Non-profit er det Atyp for BUF som stakk av med seieren for kampanjen Tusen spørsmål til de tusen hjem.
– Imponert
– Måten den har truffet oss som medmennesker i kampen for å løse et viktig samfunnsoppdrag er imponerende. Måten denne aktøren har tatt store og vanskelige spørsmål og brutt det ned på et litt mer håndgripelig nivå er inspirerende, skriver juryen i sin begrunnelse.
POL for Helsedirektoratet og Tante Randi for Utdanningsetaten i Oslo stakk av med sølv og bronse i denne kategorien.
I klassen Kundeservice/Callcenter er det ProffCom for Schibsted som stikker av med gullet.
– Juryen er imponert over hvordan aktøren har samarbeidet sømløst med en ekstern partner. De har jobbet strategisk med å få kundene til å ta i bruk selvbetjeningskanaler, skriver juryen i sin begrunnelse.