Robert Henriksen kommer fra TV 2 og Annemarte Norevik fra Trigger til Storebrand.
Robert Henriksen kommer fra TV 2 og Annemarte Norevik fra Trigger til Storebrand.

Storebrand henter fra Trigger og TV 2

Styrker kommunikasjonsavdelingen, og henter inn Annemarte Norevik (35) fra Trigger og Robert Henriksen (44) fra TV 2. Nå skal selskapet styrke TV-satsingen sin.

Publisert Sist oppdatert

– Annemarte og Robert er spennende og riktige profiler for et bredt finansselskap med en sterk merkevare som Storebrand. Med disse to på laget er kommunikasjonsavdelingen godt rigget for å synliggjøre merkevaren og vise produktbredden, sier kommunikasjonsdirektør i Storebrand Stig-Øyvind Blystad i en pressemelding.

Norevik er tidligere journalist og med mange års erfaring som rådgiver i Apriil PR og Trigger, har hun et stort nettverk i pressen. 

Med journalistutdanning fra Høgskolen i Volda og MBA fra University of Aberdeen i Skottland, har hun dessuten en solid forståelse og interesse for økonomi og finans.

– Jeg er skikkelig motivert for å jobbe med kommunikasjon for en så solid og betydelig aktør som Storebrand. Dette er et selskap som er opptatt av samfunnsansvar, og samtidig har en sterk merkevare og mange kunnskapsrike mennesker. Da er det gøy å jobbe med kommunikasjon, og jeg er sulten på å lære og utvikle meg her, sier Norevik i pressemeldingen.

Han er også veldig fornøyd med å få med seg Robert Henriksen på laget.

Henriksen startet sin karriere i media allerede på ungdomsskolen, blant annet som programleder i NRK-serien «Rusk i øyet». 

Siden har han opparbeidet seg bred medieerfaring med 20 års fartstid i TV 2. 

Han har vært med å bygge opp TV 2 Nyhetskanalen, og har vært både reporter, nyhetsanker og vaktsjef i kanalen. 

Han har også en bachelorgrad i økonomi og journalistikk fra BI.

– Overgangen fra journalistikk til kommunikasjon blir ikke så stor når Storebrand satser så tungt på kommunikasjon både i tradisjonelle fortjente kanaler, men også digitale flater med profesjonelle studiorigger. Den kommersielle siden er spennende, og jeg tror det vil matche godt med min økonomibakgrunn, sier Henriksen.

Blystad drar fram Noreviks kommunikasjonsfaglig kompetanse, sterke samfunnsengasjement og gode finansielle forståelse, for hvorfor hun er den rette for konsernet. 

Når det kommer til Henriksen peker han på hans lange erfaring med å dekke finans- og økonomifeltet. 

– Med sin nyhetsteft og kompetanse innen storytelling, formidling og kommunikasjon, blir han et viktig og etterlengtet tilskudd til Storebrand, sier Blystad.

Han peker på at Storebrand de siste årene har satset tungt på video- og studioproduksjon og bygget flere TV-studioer. 

–Vårt mål er å bygge et av Norges beste miljøer for dette, og ser fram til at Robert med sin lange TV-erfaring, vil være med å styrke denne satsingen, supplerer Blystad.

Norevik og Henriksen begynte i Storebrand i henholdsvis mars og april, og skal jobbe med hele bredden av forretningsområder, som pensjon, sparing, bank, kapitalforvaltning og forsikring.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS