Fra venstre: Nina Larsen, Tina Wesselsen, Shamaila Marita Lein, Linn Johnsson, Trine Nicolaysen, Camilla Von Borcke, Camilla Møller, Fanny Huseby, Stein Simonsen og Sebastian Pandonis.
Fra venstre: Nina Larsen, Tina Wesselsen, Shamaila Marita Lein, Linn Johnsson, Trine Nicolaysen, Camilla Von Borcke, Camilla Møller, Fanny Huseby, Stein Simonsen og Sebastian Pandonis.

TV-aksjonen bytter ut Nord DDB med Anorak: – Konkurransen var tøff

Nord DDB har de siste fire årene utviklet kampanjene sammen med NRK TV-aksjonen. Nå er det Anorak sin tur. 

Publisert Sist oppdatert

I år feirer NRK TV-aksjonen 50 år. I jubileumsåret går pengene til Barnekreftforeningen. Anorak skal sammen med NRK TV-aksjonen og Barnekreftforeningen utvikle årets kampanje.

– Vi er så glade for at vi skal samarbeide med Anorak om å utvikle en kampanje som skal engasjere, berøre og begeistre hele Norges befolkning, sier kampanjeansvarlig i NRK TV-aksjonen Shamaila Marita Lein, i en pressemelding. 

Det kreative teamet hos Anorak er Stein Simonsen og Sebastian Pandonis.

– Vi er dypt beæret over oppdraget med å samle hele Norge om denne aksjonen. Nasjonale begivenheter der alle gjør det samme samtidig er jo en av vår tids mest utrydningstruede arter, som gjør NRK TV-aksjonen mer unik for hvert år som går, sier Tina Wesselsen, client director i Anorak, før hun fortsetter: 

– Og med et innsamlingsformål det er umulig å ikke bli berørt av, går vi til oppgaven med like doser iver og ydmykhet.

Fire år med Nord DDB

Lein er imponert over byråenes innsats, engasjement og leveranse i pitsjen.

– Konkurransen var tøff og alle byråene viser god innsikt i NRK TV-aksjonen som tradisjon, årets tema og Barnekreftforeningen. Anorak sitt team og kreative arbeid skilte seg ut og rørte oss dypt, sier Lein.

Nord DDB har de siste fire årene utviklet kampanjene sammen med NRK TV-aksjonen. 

 – Nord DDB har vært en stødig samarbeidspartner for oss de siste fire årene. De dyktige og engasjerte menneskene i Nord DDB har løftet NRK TV-aksjonen betydelig. Nå gleder vi oss til å fortsette reisen med Anorak i 2024, sier Lein.

Dette går pengene til i 2024

Med midlene fra TV-aksjonen ønsker Barnekreftforeningen å etablere familiehus ved universitetssykehusene i Tromsø, Bergen, Trondheim og Oslo. 

Her skal alvorlig syke barn og deres familie lett kunne bevege seg mellom sykehuset og familiehuset – deres hjem hjemmefra. 

Her kan familien være samlet, finne ro og leve et mer normalt hverdagsliv i en vanskelig situasjon.

Powered by Labrador CMS