Vibeke Johannesen, sjef i Apriil PR Oslo.
– Vi har forventning om positiv utvikling gjennom året, sier Vibeke Johannesen.

På fem år er Apriil PR Oslo sitt samlede overskudd 192 000 kroner

Men nå mener de å ha funnet sin plass i Oslo-markedet.

Publisert

– Det var flere endringer gjennom hele 2022 med sykemeldinger, permisjoner og ansatte og/eller vikarer som sluttet, og det ble dermed et år med mye svingninger. Apriil PR Oslo, slik det fremstår i dag, er relativt nytt. I en periode gjennom sommeren var det bare én ansatt som jobbet. Dette gikk utover muligheter for utvikling og vekst.

– Klarte å snu den negative trenden

Det skriver Vibeke Johannesen som er daglig leder i Apriil PR Oslo til KOM24.

Regnskapstallene deres viser at de i fjor hadde en byråinntekt på 3,4 millioner kroner, noe som er 100 000 dårligere enn året før.

Likevel fikk de et betraktelig bedre årsresultat. I 2021 hadde de et underskudd på 246 000 kroner, i fjor var det snudd til et årsresultat på 72 000 kroner i pluss. Driftsresultatet endte på 90 000 kroner.

– I siste halvdel av året klarte vi å snu den negative trenden til pluss, og avsluttet året med et resultat på rundt 90 000 kr. Hvilket vi var veldig fornøyde med, skriver hun.

Selv ble hun ansatt i rollen 15. august og kort tid etterpå kom Henriette Bruusgaard inn. Det var på dette tidspunktet tre som jobbet i Apriil PR Oslo, og én i permisjon.

God start på 2023

Nå er de ni ansatte i Apriil PR Oslo og 2023 har startet bra for byrået og første kvartal i 2023 endte med et positivt driftsresultat.

– Med så mange nye ansatte fra nyttår er vi veldig glad for å ha fått en så god start på året. Gjennom flere strategiske ansettelser er vi nå i stand til å levere hele spekteret av PR- og kommunikasjonstjenester. At vi i tillegg har flyttet sammen med resten av Apriil-selskapene i Oslo, Respons Analyse og Foll Reklame i nye lokaler gjør oss nå til et fullservice kommunikasjonshus, som vi allerede nå ser gode resultater av, skriver hun.

Johannesen mener at byrået nå har funnet sin plass i det hun kaller for et veldig profesjonelt marked å etablere seg i.

Tallene viser også at siden Media Bergen kjøpte opp Navigator, som det da het, har det samlede driftsresultatet i årene 2018-2022 endt på til sammen 192 000 kroner. Fjorårets inntekter på 3,8 millioner kroner er det høyeste de har oppnådd i samme periode.

– Vi har forventning om positiv utvikling gjennom året, og vet vi må levere høy kvalitet hver dag og følge godt med i samfunnsutviklingen. I en verden som stadig er i endring, og med nye utfordringer fra dag til dag, kreves det mer av oss alle. Vi tror derfor det blir stadig viktig å kunne levere flere tjenester til kundene under en merkevare.

Powered by Labrador CMS