Øyvind Waage ble hyllet da han mottok æresprisen: – Tusen takk.
Anette Johansen-Desjardin
Øyvind Waage vinner æresprisen
En tydelig rørt vinner mottok Kreativt Forums Ærespris under fredagsens Gullblyanten.
Denne artikkelen er over to år gammel.
(CLARION HOTEL THE HUB, OSLO): Under kveldens prisutdeling ble det totalt delt ut 10 gull, 15 sølv, 8 bronser og 19 diplomer. I tillegg deles det ut fem spesialpriser.
- Kreativt Forums Ærespris går til kreativ leder i Per Høj, Øyvind Waage.
Tidligere i kveld vant Per Høj med «Ikke vær munk når du velger pizza» for Orkla Foods innen kategorien «Film».
| Byrå: | Gull | Sølv | Bronse | Diplom |
| Try | 3 | 5 | 4 | 7 |
| Anorak | 1 | 6 | | 3 |
| Sollin Sæle | 2 | | | |
| Anti | 2 | 1 | | |
| Pol | 1 | 2 | 1 | |
| Kind | 1 | | | |
| Morgenstern | | 1 | | 1 |
| Brunch | | | 1 | |
| Bleed | | | 1 | |
| SMFB | | | 1 | 2 |
| NORD DDB | | | | 1 |
| Per Høj | | | | 1 |
| Atyp | | | | 2 |
| Neue Design Studio | | | | 1 |
| Trigger | | | | 1 |
I kampanjen fra oktober 2020 møter vi folk som som forvandles til munker ved frysedisken, og derfor mener du må «dra på litt» hvis du har bestemt deg for å spise frossenpizza. Filmen er laget for Orkla Foods og deres produkt BigOne med slagordet «Ikke vær munk når du velger pizza».
- Kreativt Forums Kundeprisen går til Skatteetaten
- Brings DM-pris går til kampanjen «Handle With I Don’t Care» av Apriil for Strahl
- Tett På (Amedia Medias Salg og Markeds pris for annonser i lokale medier): Byrået Stine Livgård gikk til topps for 2020. Kampanjen var skapt for annonsøren Hvaltorvet, Sandefjord Byen vår.
- Gullmikken (P4 og Bauer Medias pris for radioreklame) går til kampanjen «Les bedre» laget av TRY og produsert av Sagveien Resort for Den norske forleggerforening