Da Fortum og Norgesenergi slo seg sammen, var konkurrenten Fjordkraft raskt på banen med et stikk til konkurrenten.
Da Fortum og Norgesenergi slo seg sammen, var konkurrenten Fjordkraft raskt på banen med et stikk til konkurrenten.

Fjordkraft og Apriil kastet seg rundt for få med markedsføringsstuntet da konkurrenten ble kjøpt opp

Fjordkraft med stunt da konkurrenten ble kjøpt opp.

Publisert Sist oppdatert

 Rett før helgen ble det kjent at Fortum og NorgesEnergi slår seg sammen. 

Sammenslåingen skjedde så fort at de ikke rakk å informere kundene sine, på grunn av usedvanlig rask saksbehandling i Brønnøysundregistrene. 

Men det var ikke bare byråkratene i Brønnøysund som var raske, det var de og i konkurrenten Fjordkraft. 

De kontaktet byrået sitt, April Reklame & Design og sa at dette måtte det gjøres noe på til uken. 

I Apriil var de på et event, men kastet seg rundt og på noen timer hadde de klar en annonse som var på trykk i VGs papiravis dagen etterpå.

I annonsen sier Fjordkraft at det er de som er leverandør av Norges energi.

Like før halv fem begynte de på jobben og ti over sju, fredag kveld, sendte de fra seg filene som skulle gå i trykken.

– Det er jo gøy når vi klarer å være såpass raskt på ballen og aktuell, at vi kan komme med stikk til en konkurrent, på trykk i Norges største avis før de selv klarer å informere egne kunder, sier han.

Han sier at når en stor konkurrent forsvinner, er det viktig å være til stede. 

Fjordkraft kommer til å fortsette kampanjen i flere kanaler i de kommende ukene. 

KOM24 har vært i kontakt med Geir Arne Gundersen, som er leder kommunikasjon og samfunnskontakt i NorgesEnergi.

Han har ikke fått med seg annonsen, men humrer da han hører om den.

– NorgesEnergi er en sterk merkevare, så jeg skjønner at folk vil kapitalisere på den, sier han i en kommentar. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS