– Jeg har alltid vært lidenskapelig opptatt av boller, sier influenser Oskar Westerlin.

Westerlin har skapt bollekaos uten en krone på betalt spredning: – Dette er kraften av influencer marketing

Nådde salgsmålet som var satt til ti uker allerede etter seks dager.

Publisert Sist oppdatert

Influenser og VGTV-profil Oskar Westerlin skapte bollekaos, da han i uke 8 lanserte sjokoladebollen «Oskars Trippel Sjoko» i flere av NorgesGruppens butikker. Saken har også fått stor oppmerksomhet i pressen.

@oskarwesterlin

reklame. Maler min egne boller med sjokkis

♬ Happy - Pharrell Williams

Sjokoladebollen er utviklet i samarbeid med Bakehuset og NorgesGruppen, og Westerlin selv beskriver seg selv som lidenskapelig opptatt av boller.

– Jeg har alltid vært lidenskapelig opptatt av boller, og irritert meg mye over for lite fyll og sjokoladebiter i de eksisterende bollene på markedet. Derfor bestemte jeg meg for å utvikle min egen, sier Oskar Westerlin, i en pressemelding.

Han er tilknyttet influenserbyrået Max Social.

Enorm påvirkningskraft

– Vi har fulgt med Oskar lenge og synes han har en spennende profil. Vi så potensialet til god match og troverdighet mellom person og produkt. Vi visste vi kunne tilby ferske boller med mye fyll, og det har vært en artig prosess å utvikle disse sammen med han, sier markedsdirektør i Bakehuset, Gry Thomsen.

Kommersiell Leder i Max Social, Karianne Fjeldheim, uttaler at Westerlin er en innholdsekspert, og en av landets største influensere akkurat nå.

– Med hans enorme påvirkningskraft, og med en 100 prosent brandmatch mellom Oskar og produktet vi skulle utvikle sammen med Bakehuset, visste vi at dette kom til å slå an.

– Ingen annen kanal kan måle seg

F.v: Karianne Fjeldheim, kommersiell leder i Max Social, Oskar Westerlin, og Gry Thomsen, Markedsdirektør Bakehuset.

Fjeldheim forteller at hun ble overrasket da telefonen fra Bakehuset om at de var utsolgt for råvarer etter seks dager.

– Dette har vært en knallsuksess! Helt helt rått, jeg tror aldri jeg har opplevd lignende resultater.

Salgsmålet som ble nådd på under en uke – var et mål for de første ti ukene.

– Hvis noen måtte lure, dette er kraften av influencer marketing. Det er ikke brukt andre kanaler enn Oskars egne, og det er heller ikke brukt en eneste krone på betalt spredning. Bollefenomenet gikk viralt, og en stor del av spredningen er gjort av fansen selv - helt organisk. Når influencer marketing gjøres riktig, er det ingen annen kanal som kan måle seg.

Bakehuset jobber på spreng for å få tak i mer råvarer, så frykt ikke, selv om bollen er utsolgt i dag vil den bli fast produkt i alle NorgesGruppens butikker fremover.

Powered by Labrador CMS