Det kreative teamet hos Både Og, Joachim Sandvik (f.v.), Kristine Riis og Eskil Paus, stikker av med seieren i Sølvmikken for oktober.

Sølvmikk-juryen lar seg imponere av oktober-vinneren

– Klarer å fornye seg uten å miste form og tone, mener juryen.

Publisert

Både Og og skuespiller Fridtjov Såheim er enda en gang ute med radiospotter for Blåkläder, som nok en gang gir uttelling. I oktober gikk de helt til topps i radioreklamekonkurransen.

Sølvmikken:

Sølvmikken premierer den beste radioreklamen, og er en utmerkelse som deles ut av P4, Bauer Media og Kreativt Forum hver måned.

Hør alle Sølvmikken-vinnerne her.

Det kreative teamet hos Både Og består av Eskil Paus, Joachim Sandvik og Kristine Riis, mens det øvrige teamet består av konsulent Ola-Per Ekblom og prosjektlederne Elisabeth Andonov og Mie Sten.

– Oi jula kom tidlig i år! Kjempegøy, sier Kristine Riis om sin første sølvmikk, i en pressemelding.

Som ikke ante noe om seieren.

– Jeg holdt på å ramle ned fra månen, trodde jeg hadde glemt en innspilling, jeg, når de kom hit og fortalte det.

– Mer av det

Sølvmikk-juryen lar seg imponere nok en gang.

– De holder virkelig koken borte i radioavdelingen til Blåkläder. Hele Norges Radiokonsept har havnet på sølvmikkpallen jevnt og trutt siden 2011, og igjen klarer de å fornye seg uten å miste form og tone. Denne gangen maler de et vakkert bilde av en høstjakt hvor psychorypene ligger på lur, før en machotur til Sydpolen tar en uventet og mykere retning.

Andreplassen går til Tørn, som er forhandler av overskuddsvarer fra byggevarebutikker. Og bak radiokampanjen finner vi Morgenstern og Sagveien Resort.

– Det er ikke første gangen vi i juryen hører at ting og tang kan snakke på radio, men det er sannsynligvis første gang vi hører bitre snøfresere og indignerte skruer snakke! Mer av det!, skriver juryen i sin begrunnelse.

Morgensterns kreative team består av Ester Hjellum og Jørgen Bøhle Bakke, mens konsulenten er Camilla Kim Kielland og prosjektleder erVictoria Ekeli.

Ekte, ærlig og så sjarmerende

NORD DDB og Godt Levert tok andreplassen i september, og følger like godt opp med tredjeplassen i oktober med to radiospotter som tar utgangspunkt rundt et familie-middagsbord.

– Godt Levert setter mikrofonen på middagsbordet til en småbarnsfamilie og lar spottene lage seg selv. Ekte, ærlig og så sjarmerende at minst ett jurymedlem lengtet hjem til makaroni på gulvet og ketchup i øyet. Vi slet bittelitt med lyden denne gangen, men selv om man ikke hører nøyaktig hva som sies hele veien blir man varm og god av stemningen.

Det kreative teamet på består av erGlenn Haugen og Zakarias Nadir, mens Guro Berndtsson Sanders og Eddie D’sa er konsulenter. Prosjektlederen er Julie Henriette Stenberg, mens kampanjen er produsert av Både Og.



Powered by Labrador CMS