Bjørn Polmar gir seg i Publicis etter 22 år

Grunnla Kitchen, nå vil han ha andre oppgaver. 

Publisert Sist oppdatert

– Jeg har viktige år foran meg i yrkeslivet, og har kommet til at dersom jeg skal gjøre noe annet, er det beste tidspunktet for det nå, sier Bjørn Polmar i en pressemelding.

Bjørn Polmar slutter dermed kort tid etter at hans medgründer av Kitchen, Haakon Dahl, også bestemte seg for å forlate Publicis. 

Dette etter at de overlot ledelsen av byrået til Odd Rune Farsund og Karoline Nybakk for snart et år siden.

Polmar var med å etablere Kitchen tilbake i 2002. 

I 2023 overlot han COO rollen i Kitchen til Karoline Nybakk for å gå over i tilsvarende rolle i Publicis Norge. 

Han kan se tilbake på en lang karriere i reklamebransjen fra han mer enn 35år siden startet som juniorkonsulent i McCann. 

Han har vært med å starte flere byråer, ikke minst Kitchen, vært byråleder i både Bates og Leo Burnett og COO i Kitchen og Publicis. 

– Det har vært en utrolig reise, og jeg er både stolt og takknemlig for alle de gode årene i Kitchen og Publicis. De siste brikkene har falt på plass etter at vi for to år siden samlet alle de gode fagmiljøene i Publicis under ett tak, og vi har fått på plass ny ledelse i Kitchen, sier han og fortsetter:

– Med Odd Rune og Karoline i førersetet, og Thomas Askim og Hans Martin Rønneseth som nye kreative ledere, er Kitchen på vei inn i en ny epoke, og godt rustet for å kjempe i toppen av norsk reklamebransje også de neste 20 årene, sier han og kaller Kitchen for et av hans hjertebarn. 

– Så jeg kommer alltid til å heie fra sidelinjen, sier han.

Peder Mittet, CEO i Publicis Norge, sier at Polmar er en god og verdsatt kollega som har vært i Publicis og Kitchen i mange år og kaller det en vemodig beskjed å dele. 

– Vi har jobbet tett siden 2018 da vi startet implementeringen av vår Power of One strategi, og han har med sin sindige klokskap vært en viktig bidragsyter. Kitchen og Publicis har mye å takke Bjørn for, og vi ønsker han alt godt videre, sier han.

Ifølge Mittet gjør både Kitchen og Publicis viktige grep for å styrke posisjonen i et byråmarked som gjennomgår store endringer

Ambisjonene for Publicis Kitchen er skrudd til ytterligere. Kitchen skal være i toppen kreativt, og ledende når det gjelder å anvende teknologi og data som en del av det daglige arbeidet 

– Hele veien fra innsiktsfasen til produksjon. I samspill med de andre fagområdene i Apotekergata er vi svært godt skodd for å lykkes med dette, avslutter Mittet. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS