Young Lions Media 2023. Petter Ellingvåg Diesen og Jesper Urban Mikkelsen stakk av med seieren i Young LionsMedia.

Her skjønner Petter og Jesper at de skal til Cannes i sommer

Vant Young Lions Media.

Publisert

– Jeg tror vi begge er i sjokk nå. Vi har gått i over en uke og bare kjent på de nervene og så har det bare blitt forlenga og forlenga og så gikk det bare. Det er helt sykt!

Det sier de to jublende glade Young Lions Media-vinnerene Petter Ellingvåg Diesen og Jesper Urban Mikkelsen fra GroupM og EssenceMediacom til KOM24.

– Ganske samstemte

Vi fikk være med da de ble overrasket med nyheten om at de var årets norske vinnere og skal til Cannes og konkurrere mot folk fra hele verden.

Young Lions Media 2023. Petter Ellingvåg Diesen og Jesper Urban Mikkelsen stakk av med seieren i Young LionsMedia.

Årets briefholder har vært Flyktningehjelpen og man skulle gi flyktningene en enda tydligere stemme og finne nye kreative veier som vil gjøre det mulig for dem å nå ut til enda flere med sitt hjelpearbeid.

– Vi var veldig heldige med at vi var ganske samstemte med at dette er en ide som er bra og da slapp vi det mange sitter med om å dvele ska vi gå for dette eller ikkem sier Ellingsvåg Diesen.

Young Lions Media 2023. Kristin Brimi, daglig leder i Mediebyråforeningen. Julie Broholm Nielsen, Cannes Lions representant ved CAPA.

Ideen deres gikk på at vi nordmenn har mange dagligdagse provlemer vi snakker om, hverdagslige problemer som vi blir ofte veldig irritert over-

– Men det er mange i verden som ville byttet plass med oss. Vi ville minne nordmenn om at det er folk som ville byttet plass med oss når som helst, sier han.

– Hva er ambisjonene i Cannes nå?

– Vinn hele skiten!

– Vi har jo ambisjoner om å vinne der og. Det hadde vært helt, helt sykt om vi greidde å vinne, sier Urban Mikkelsen.

Young Lions er juniorkonkurransen til Cannes Lions som holdes hvert år i juni i Cannes. Deltagerne må være 30 år eller yngre for å delta. I Norge er det Mediebyråforeningen som holder den norske mediekonkurransen og samarbeider med CAPA som representanter for Cannes Lions.

Britt Skjeppestad fra EssenceMediacom har vært juryleder, hun har en klar oppfordring til vinnerteamet.

Young Lions Media 2023.Britt Skjeppestad fraEssenceMediacom.

– Nå har vi bare et ønske, det er at dere vinner hele skiten i Cannes også, sier hun til stor latter fra de frammøtte.

– Den faglige kompetansen er beviselig høy blant mediebyråenes unge talenter, og det var både en ære og opplevelse å få være vitne til briljant håndverk og sterke formidlingsevner gjennom besvarelsene. Og også i år var det rekordmange påmeldte team og sånt blir det god konkurranse av. Deltakerne evnet å både røre juryen, overraske og imponere gjennom kreative måter å løse mediebriefen på, sier Kristin Brimi, daglig leder i Mediebyråforeningen.

Andreplassen gikk til Mari Carlsen og Filip Buberg fra OMD med kampanjen #Boligdrømmen. Tredjeplassen gikk til Frida Ytterdal Krogsrud og Bettina Laborg fra Dentsu med kampanjen Refugina.

Powered by Labrador CMS