UiO med det eneste norske bidraget i tidenes første TikTok Awards

Kan stikke av med seieren i kategorien «Greatest Performance».

Publisert Sist oppdatert

Rettelse: To norske bidrag, henholdsvis Universitetet i Oslo og Möllers Tran var begge på shortlist til TikTok Awards 2022. Senere melder TikTok at Möllers Tran likevel ikke er på shortlisten.

Vi publiserte først tittelen «To norske bidrag nominert i tidenes første TikTok Awards». Saken ble oppdatert fredag klokken 14:05.

– Vi ser så mange flotte kampanjer gå live på TikTok hver dag, og denne konkurransen handler om å sette søkelyset på byråene og merkevarene fra Norden som jobber hver dag for å gjøre TikTok til et inspirerende, autentisk og interessant sted for fellesskapet vårt, sier Liv Sandberg, leder i TikTok Nordics, i en melding fredag.

To norske shortlist

I år arrangerer TikTok, for første gang «TikTok Awards» med kategoriene «Greatest Creative,» «Greatest Performance» og «Greatest TikTok» til merkevarer og byråer i Norden.

Universitetet i Oslo er nominert i kategorien «Greatest Performance».

Shortlist på TikTok Awards 2022:

  • Greatest Performance:

BEYOND11 (DK) Girl Talk and Rødovre Centrum Link: https://www.tiktok.com/@rodovrecentrum/video/7015557874072014086

University of Oslo (NO) Universitetet i Oslo Link: https://www.tiktok.com/@unioslo/video/7134749087542430982NORD DDB Stockholm (SWE) McDonald's Sweden Link: https://www.tiktok.com/@mcdonaldssverige/video/7033754657537215749

Rabatta (DK) Link: https://www.tiktok.com/@rabatta/video/7119399587856534790

Bright Mind Agency (SWE) KFC Sweden Link: https://www.tiktok.com/@kfcsweden/video/7147695702972386562

First Lady Agency (SWE) The Keep Sweden Tidy Foundation - Håll Sverige Rent Link: https://www.tiktok.com/@hallsverigerent/video/7136147779239415046

  • Greatest Creative:

Thrilled (SWE) Pågen Link: https://www.tiktok.com/@pagengifflar/video/7140894533960666373

TBWA\Helsinki (FI) Whim Link: https://www.tiktok.com/@whimapp/video/7116517223040142598

Forsman Bodenfors Daily (SWE) Netflix Link: https://www.tiktok.com/@netflixsverige/video/7012986008119545093

NORD DDB Stockholm (SWE) McDonald's Sweden Link: https://www.tiktok.com/@mcdonaldssverige/video/7109813256428014854

Kurio (FI) Link: https://www.tiktok.com/@jasmin.ngo/video/7062682217885011205

Universitetet i Oslo er nominert med TikTok-en som handler om den 19-år gamle studenten Nora og hennes reise fra studieopptak og fram til første skoledag.

Totalt er det ti nominerte i hver kategori, og bidragene kommer fra alle de nordiske landene.

Juryen består av markedsføringsfolk og skapere fra ulike byråer og merkevarer som sammen vil avgjøre vinnerne.

JCP-sjef Lars Eia Kirkholm er det eneste norske jurymedlemmet.

TikTok-kategoriene:

  • The Greatest TikTok: hyller merkene som legemliggjør underholdning på plattformen, og omfavner fullt ut TikToks oppdrag om å «inspirere kreativitet og bringe glede». Den tildeles merkevaren som best benyttet seg av TikToks fellesskap, kultur og kreativitet, og som føltes mest iboende TikTok.
  • The Greatest Creative: hyller merkene som våger å flytte grensene for kreativitet på TikTok, som er også kjennetegnet for suksess på plattformen: Her skal skaperne møte opp som sitt autentiske jeg, gå bort fra å lage det perfekte innlegget og vise glede i alt de gjør.
  • The Greatest Performance: feirer den målbare effekten av flott kreativt arbeid, og fremhever merkevarer som utnyttet TikTok for å oppnå førsteklasses håndfaste resultater. Den deles ut til kampanjer som har hatt betydelig rekkevidde eller påvirket forbrukeratferd på en innovativ måte for å oppfylle spesifikke markedsføringsmål.

Vinneren av den gjeveste TikTok-prisen stikker unna med $50.000 i annonsekroner, og de to andre vinnerne får $25.000 hver i annonsekroner. I tillegg vil den største TikTok-vinneren fly til European Grand Prix i slutten av november for å kjempe mot de beste av de beste.

Vinnerne av TikTok Awards vil bli presentert 16. november under Nordic Awards-seremonien i Stockholm.

Powered by Labrador CMS