I desember gjennomførte ny markedssjef i Rørosmeieriet en byrårunde med syv inviterte byråer. Etter en kort og effektiv prosess falt valget på nystartede Molo&Co.

Molo&Co danket ut seks byråer i kampen om Rørosmeieriet

Tidligere SMFB Dinamo-partner Oscar Michaelsens nystartede byrå får matprodusenten som kunde. 

Publisert

Etter å ha takket nei til å kjøpe ut SMFB fra SMFB Dinamo i fjor høst, tok det ikke lang tid før reklameproffen Oscar Michaelsen spottet en ny mulighet. 

I et svært presset marked så han store muligheter, og i oktober etablerte han Molo&Co. Dette lille kommunikasjonsbyrået jobber «smalere og smartere» med et knippe utvalgte kunder. 

– Søker ikke å vokse

– Markedet har gått gjennom noen endringer de siste årene og forutsetningene har endret seg for både byråer og oppdragsgivere. I særdeleshet ble siste del av fjoråret en erkjennelse for oss om behovet for å tenke nytt, forteller Michaelsen i en pressemelding. 

I kampen om å bli Rørosmeriets nye byrå danket Molo&CO ut hele seks konkurrerende byråer. 

- Det var viktig for oss å velge en partner vi kunne jobbe tett og langsiktig med, både strategisk og kreativt tverrfaglig, sier markedsjef i Rørosmeieriet, Anna Maalø Jalal i en pressemelding.

Hun forklarer videre at valget falt på Molo&Co, som et resultat av en helhetlig vurdering av byråenes faglige kompetanse, metodikk, arbeidsprosess og hvilke ressurser de kunne tilby.

– Vi er et lite og effektivt team av strategiske og kreative «regissører», med tverrfaglig kompetanse om hvordan alt henger sammen med alt. Vi har valgt å jobbe tettere på en liten gruppe utvalgte oppdragsgivere, lettere, smartere og smalere, med tilgang til kreative ressurser som håndplukkes og regisseres enhver problemstilling, fortsetter Michaelsen.

– Vi søker ikke å vokse, men har funnet en plattform hvor vi kan jobbe tett på og faglig helhetlig sammen med et lite knippe oppdragsgivere, forteller partner i Molo&Co, Cathrine Glede. 

Liten kampanje om sterk kultur

Nå kan de endelig begynne å vise resultater fra arbeidet de har gjort sammen de siste månedene. 

- Denne første kampanjen lå faktisk ikke i de opprinnelige planene og budsjettene, men er et resultat av å jobbe smalere og smartere, for å flytte penger fra «prosess» til media, fortsetter Michaelsen. 

En liten kampanje om en sterk kultur og et stort engasjement rundt økologi og utviklingen av smaksrike, trygge og lite bearbeidede matprodukter. 

- En økologisk matproduksjon er avhengig av et godt jordliv. Derfor ble det helt naturlig for oss å bidra i det viktige arbeidet med å støtte vårt biologiske mangfold, sier markedsjefen i Rørosmeieriet.

Gjennom sommeren vil meieriet derfor gi ut 25.000 frøposer gratis, med en oppfording til å plante en liten blomstereng og å redde en bie.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS