I januar 2011 samlet tusenvis av Egyptere seg på Tahrirplassen i Kairo for å protestere mot landets
diktator Hosni Mubarak. Tilsvarende protester pågikk samtidig i en rekke andre land i regionen. Felles for
protestene, som etter hvert skulle få navnet «den arabiske våren», var at de ble organisert via Facebook, Twitter og andre sosiale medier.
Flickr/Jonathan Rashad/Flickr/See-ming Lee/The Wayback Machine/Flickr/Christopher Michaels/Flickr/Anya/Flickr/cellanr
25 år med sosiale medier – Del 2: Vill
vekst
Etter at de første sosiale mediene hadde etablert seg, begynte en periode med vill vekst. «Alle»
ville være på Facebook, og det var ingen grenser for hva de nye kanalene kunne brukes til. Nye
sosiale medier dukket opp som paddehatter, og selv Google måtte innse at det kanskje fantes
noe viktigere for folk på internett enn søk.
Måneds-
abonnement
- Tilgang på all vår journalistikk
- Ukentlig nyhetsbrev om kommunikasjon
- Fornyes én gang i måneden
1 kr
første måned
Deretter 189 kr pr mnd.
Ingen bindingstid
KJØP
Års-
abonnement
- Tilgang på all vår journalistikk
- Ukentlig nyhetsbrev om kommunikasjon
- Spar 378 kr
- Fornyes én gang i året
1.890 kr
per år
Ingen bindingstid
KJØP
Toårs-
abonnement
- Tilgang på all vår journalistikk
- Ukentlig nyhetsbrev om kommunikasjon
- Fornyes hvert andre år
- 25 prosent rabatt sett opp mot månedsabonnement i 24 måneder
3.390 kr
Gjelder for to år
Ingen bindingstid
KJØP