Gemini i Google Ads – ruller ut samtalebasert funksjon.
Gemini i Google Ads – ruller ut samtalebasert funksjon.

Nå kan Googles AI lage annonse­kampanjene dine

Googles AI-modell Gemini kan hjelpe bedrifter med å lage bedre annonser. 

Publisert

I fjor introduserte Google sin løsning for AI-drevne annonser.

Google har nå rullet ut den samtalebaserte funksjonen i Google Ads til annonsører i USA og Storbritannia, og den vil fortsette å rulle ut globalt på engelsk i løpet av de neste ukene.

Dette er den første av mange Gemini-integrasjoner for Google-annonser.

Noen av høydepunktene:

Det eneste du trenger å gjøre, er å legge inn adressen til nettsiden din, og Googles AI vil generere annonsens innhold, inkludert kreativer (bilder, overskrifter, beskrivelser) og nøkkelord.

Alle bilder som blir laget ved hjelp av generativ kunstig intelligens i Google Ads, inkludert gjennom den samtalebaserte funksjonen, vil inneholde metadata som følger en åpen standard. 

I tillegg vil disse bildene være usynlig vannmerket med noe som kalles SynthID – et merke utviklet av Google for å hjelpe med å skille AI-genererte bilder fra ekte bilder.

Powered by Labrador CMS