ANTI står bak kampanjen for Romerikes Blad, som du finner på perrongen til Eidsvoll-toget på Oslo S og i Lillestrøm.

Anti kaster seg på TikTok-trend

Hvor ofte tenker du på Romerike? Menn tenker overraskende ofte på Romerriket, om vi skal tro TikTok.

Publisert

Det begynner å bli noen århundrer siden Romerriket falt, men nå har de plutselig tatt verden med storm igjen. 

En oppsiktsvekkende populær trend på TikTok går nemlig ut på at kvinner spør kjærestene sine om hvor ofte de tenker på Romerriket. Det viser seg å være ganske ofte.

– I Romerikes Blad så er naturligvis nyheter i fokus, men vi tenker alltid på hvordan vi synliggjør oss mer og ikke minst styrker merkevaren vår, forteller Nio Amini, markedskoordinator i Romerikes Blad i en pressemelding. 

– Vi hadde fått med oss denne TikTok-trenden så da ANTI kom til oss med denne ideen så syntes vi at det passet bra med vår markedsføringsstrategi, legger hun til.

Spørsmålet som stilles i de populære TikTok-filmene er: «Hvor ofte tenker du på Romerriket?»

Veien derfra til reklamebudskapet, som denne uken kan sees på togstasjonen på Lillestrøm og på Oslo S, var kort.

– Enkle ideer er ofte de beste, når man skal erobre folks oppmerksomhet. I dette tilfellet behøvde vi bare å fjerne en ‘r’ og en ‘t’ og så var budskapet klart, forteller Øistein Engelsen Fjæra, rådgiver i Anti.

Powered by Labrador CMS