Juryen har avgjort hvem som kommer til finalen i Årets Markedsfører.
Juryen har avgjort hvem som kommer til finalen i Årets Markedsfører.

Disse seks kjemper om å bli «Årets Markedsfører»

Vinneren stikker av med én million i annonsekroner hos Schibsted.

Publisert Sist oppdatert

– Nivået på søknadene til Årets Markedsfører i år var særdeles høyt. I tillegg til de man kanskje forventet skulle søke, var det flere overraskelser fra mindre merkevarer rundt omkring i Norge, sier Kristian Wulfgang Majer leder årets jury i en pressemelding. 

Han jobber til daglig som CEO - Motivation Branding.

– For de som gikk videre til topp 6, var fellestrekkene: God forretningsforståelse, god bruk av intern og ekstern data, en evne til å dra ut relevante menneskelige innsikter, hard prioritering, god kreativitet og bra effekt. I disse casene kan man virkelig se hvordan markedsføreren er en katalysator for vekst i selskapene.

De seks finalistene er Pierre Robert, Ice, Kolonihagen, Oda, Komplett.no og Sats som alle skal presentere sine caser på konferansen som holdes på Ambassaden den 6. mars. 

I samarbeid med Norges største mediehus, Schibsted, får årets vinner synlighet til en verdi av en million kroner. 

Premien skal være med på å eskalere og forsterke Årets Markedsfører til videre vekst.

I fjor var det Vipps som stakk av med premien.

– Å vinne Årets Markedsfører var helt rått, og en stor opplevelse og anerkjennelse for hele teamet. De har vel aldri vært mer stolt av å gå på jobb enn dagen etter kåringen, sier Lars Istre, leder Marked & Merkevare i Vipps.

Powered by Labrador CMS