Byråleder i Publicis Starcom, Camilla Halleraker.

Disse vant priser på årets Gullskjermen

Gullskjermen ble arrangert for andre gang på Deichman Bjørvika i Oslo.

Publisert

Gullskjermen er en prisutdeling som arrangeres av foreningen Tenk TV, som er et initiativ fra TV 2, Warner Bros., Discovery og Viaplay Group.

Prsutdelingen foregikk på Deichman i Oslo onsdag.

Årets TV – Rådgiver

Årets TV – Rådgiver går til Amanda Feingold i Publicis Starcom

«Årets TV rådgiver er en strukturert og engasjert person som kjennetegnes med en uvanlig stå-på-vilje for kundene sine. Kundene er både store og mange, og setter meget stor pris på denne personens evne til å tegne opp det langsiktige perspektivet uten å miste detaljfokuset i TV /video planleggingen. 

Å se viktige parametere flytte seg signifikant basert på god rådgivning gjør denne personen til en verdifull ressurs internt og aktet motstander i et stadig mer konkurranse utsatt mediemarked. 

Årets TV-Rådgiver er en god sparringspartner for kundeteamet og vedkommende er heller ikke fremmed for å ta på seg oppgaver som bidrar til at hele teamet presterer bra.»

Best bruk av innhold

«Produktplassering representerer en helt unik måte å integrere annonsører på. Flere studier viser at relevant produktplassering kan gi både økt kjennskap, preferanse og kjøps-/besøksintensjon.»

«I tillegg til at det er en mulighet for annonsøren å låne programmers verdier, emosjoner og kanskje også litt stjernestøv. Årets vinner har virkelig fått både oppmerksomhet og ringvirkninger av å knytte seg til et kjent og kjært programkonsept.»

Vinneren er Kulturhovedstaden Bodø 2024 for bruk av programmet «Hver gang vi møtes» på TV 2.

Best bruk av Sponsorat 2023

Årets vinner er Freia sendt inn av Publicis Starcom.

«Årets vinner representerer en kategori vi alle har et forhold til, med høy bruksfrekvens, men med sterk konkurranse og lav lojalitet. Gjennom utstrakt bruk av sponsorat har vinneren derfor sikret kostnadseffektiv og kontinuerlig synlighet når folk flest er aller mest i modus for deres budskap; i sofaen foran TV-skjermen på kveldstid.»

Best bruk av TV

Vinneren av «Best bruk av TV» går til Coop Prix, PHD og Anti.

«Vinneren av Best bruk av TV har på en systematisk og langsiktig måte jobbet med å snu store utfordringer knyttet til egen kommunikasjon.

Utydelig posisjon, svak avsender ID og lav reklameoppmerksomhet har ved systematisk og langsiktig jobbing blitt erstattet med tydelig og effektiv kommunikasjon, som både leverer reklameoppmerksomhet i Norgestoppen, og kraftig økning i mediedrevet salg.

Effektiviteten i kommunikasjonen er den rake motsetningen til hva vi vanligvis kan forvente av et dovendyr.»

Powered by Labrador CMS