Daglig leder i Rocket Magnus Strømnes Bøe og Leder SEO, Vegard Moberg.

Rocket har hentet inn ny SEO-leder

Vegard Moberg er ny leder for SEO i digitalmarkedsføringsbyrået Rocket. Han kommer fra samme rolle i byrået Amidays, og går også inn som partner i byrået.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Jeg valgte å ta utfordringen fra Magnus fordi jeg ser at verdisettet, gründerreisen og at NOVA-miljøet er kjempespennende og riktig for meg. Det å få være med fra tidlig fase, ha medbestemmelsesrett og ikke minst eierskap er viktig. Satsingen på SEO er velfundert og etterspurt fra de andre selskapene i gruppen, potensialet er stort, sier Moberg i en pressemelding mandag.

Alle ansatte i Rocket får tilbud om medeierskap som er en sentral grunnverdi i NOVA-gruppen.

– Vi skal bygge en stor og kompetent satsing på SEO i Rocket og er på jakt etter flere hoder. Det er vi ikke alene om i bransjen, men vi mener vi har noe spesielt å tilby med lønnsmodell, eierskap og det at vi bygger det opp fra bunnen av, legger den nye SEO-lederen til.

Mål om ti ansatte i år

Rockets rekrutteringsstrategi er å hente dyktige konsulenter med fire til fem års erfaring eller mer, forteller daglig leder Magnus Strømnes Bøe, og melder samtidig om at markedet for SEO har eksplodert de siste to årene og at behovet for premium-kompetanse har blitt merkbart større.

– Dette gjelder andre kategorier som CRO, annonsering og sosiale medier som vi også satser på. Vi er på søken etter leder for sosiale medier og konsulenter i alle kategorier. Målet er å passere ti ansatte i løpet av 2022. Det får vi til, men vi stiller høye krav til de vi tar inn – så vi gjør nok rekrutteringsprosessen litt tøff for oss. Men jeg har klokkertro på at veldig dyktige folk er nøkkelen til suksess for Rocket.

NOVA Consulting Group står bak nyoppstartede Rocket, og ble etablert med Magnus Strømnes Bøe, tidligere RED-topp som daglig leder. Sammen med Erik Holland Haukebø, tidligere CRO i TV 2 og Vegard Rohde Garder, tidligere CTO i Synlighet, bygger de opp byrået fra scratch sammen med NOVA-gruppen.

Har et stort nettverk av kunder

Rocket ble etablert på høsten i fjor, og kan i løpet av sine første fire måneders drift melde om en oppnådd byråinntekt på nærmere 1,3 millioner kroner.

– Vi har hatt en veldig fin start, med en solid pågang. Når vi utelukkende har med oss erfarne folk på laget og «bor» i et seniormiljø som NOVA er, så har vi et stort nettverk av potensielle kunder å spille på, sier Bøe.

NOVA er mest kjent som et IT-konsern, men vi har også en tung satsing innen markedsføring og kommunikasjon – på nordisk nivå. I fjor kjøpte NOVA de svenske byråene Pineberry og Infunnel, og er i etablering av blant annet et nytt merkevarerådgivningsselskap.

– I Norge er Rocket vår satsing på digital markedsføring, sier konsernsjef i NOVA Consulting Group, Geir Allan Hove – som legger til at NOVA har sterke vekstambisjoner i årene som kommer.

Powered by Labrador CMS