For dagligvarebransjen er jula viktig, og alle kjeder har som regel et høyt reklametrykk. For supermarkedet Coop Mega blir reklameoppmerksomhet viktigere enn noe annet, skal vi tro markedssjef Tina Weiby.

Skal gi hele Norge «Coop Mega på hjernen»

Coop Mega og ANTI går en annerledes vei for å vinne kundene denne jula.

Publisert

Coop Mega gjør seg klar for årets viktigste sesong, og denne gangen er den klassiske historiefortellingen byttet ut med sang. Mer presist, korsang.

For dagligvarebransjen er jula viktig, og alle kjeder har som regel et høyt reklametrykk. 

For supermarkedet Coop Mega blir reklameoppmerksomhet viktigere enn noe annet, skal vi tro markedssjef Tina Weiby.

Hard konkurranse

– Det er hard konkurranse om kundene i jula, og allerede stressede nordmenn bombarderes av budskap. At vi er mindre enn de store lavpriskjedene tvinger oss til å tenke annerledes. Derfor skal vi i år gi hele Norge «Coop Mega på hjernen», sier Weiby i en pressemelding.

Kampanjen, som går på lufta tirsdag 28. november sentreres rundt en musikalsk tolkning av den kjente Coop Mega-jingelen, fremført av koret Vox Humana.

– Vår aller sterkeste merkemarkør er Coop Mega-jingelen. Den skal vi bruke for alt det er verdt, og gjøre det lettere for matglade nordmenn å tenke på oss når de skal handle inn til jul, utdyper hun. 

Karaokeversjon for TikTok og Snap

Det er reklamebyrået ANTI som står bak kampanjen, som vil oppleves på TV, online video, sosiale medier, print, og utendørs. 

Både profilerende og taktisk reklame serveres med kormusikk, og i tillegg vil folk få mulighet til å synge selv med en egen karaokeversjon for Tiktok og Snap. Filmen er regissert av Tangrystans Sander Dahl.

Leder for reklame i ANTI, Torstein Drogseth, forklarer:

– Jingelen har en allerede høy nynnefaktor, som jeg tror vi har overgått i denne versjonen. Selv etter å ha hørt den hundre ganger, sitter fortsatt gåsehuden løst. Det er det perfekte lydbilde til å hylle årets viktigste måltid.

Powered by Labrador CMS