JCP stakk av med fem priser i New York.

JCP stakk av med rekordmange priser i New York: – Det er superstas

Ble belønnet med tre gull og to sølv i Communicator Awards.

Publisert

Denne uken var det for 29. gang utdeling av Communicator Awards i New York. Med nesten 5000 innsendte bidrag fra hele verden stakk JCP til slutt av med fem priser.

–Det er superstas å representere Norge med bidrag som viser at involvering og humor er gode virkemidler, være seg uttak av et sponsorat, kommunikasjon for ideelle organisasjoner eller for lansering av store TV-serier, sier Byråleder i JCP PRAD Lars Eia Kirkholm, i en pressemelding.

Dette er det tredje året på rad byrået vinner stort i konkurransen – som også setter ny rekord etter årets utdeling.

Presterer på topp

Det første gullet JCP PRAD innkasserte var i kategorien «Campaign -non profit», for kampanjen «Internettets verste fyllekurer», for organisasjonen Av-og-til. I kampanjen fikk de studenter til å prøve ut de mest obskure fyllekurene TikTok og resten av nettet kan «friste» med.

Lars Eia Kirkholm og JCP-familien har mye å smile av. Denne uken vant de rekordmange priser under Communicator Awards i New York.

Det andre gullet PR- og reklamebyrået vant var for kampanjen «Obos Hjemmefestival» der festivaldeltakere på ulike festivaler kunne vinne festivalen hjem til seg. Denne kampanjen fikk gull (Exellence) i kategorien «Outdoor and Festival Activation». Bak denne kampanjen står både JCP PRAD og JCP Event.

I tillegg tok JCP PRAD med seg to sølv (Distinction) i kategorien «Print Advertising». Den ene for lanseringen av R.I.P Henry for VIAPLAY, den andre for Røde Kors-kampanjen «Den er du vel ferdig med» for Norsk Tøyinnsamling. Sistnevnte er produsert av The Film Agency, med Rikke Gregersen på regi.

–Det er veldig gøy å se at casene er vunnet med ulike kreatør-team, prosjektledere, designere og rådgivere. Tvers igjennom en god gjeng som alle presterer på topp, sier Eia Kirkholm.

Et familie-prosjekt

Tidligere i år ga byrået nabo-butikken Thulasy, en skikkelig makeover, og byrålederen legger til at det var ekstra stas å vinne gull i kategorien «Market Disruption B2B», for arbeidet de gjorde for nærbutikken.

–Det varmer ekstra, på toppen av priskaka. Der var absolutt hele JCP involvert med blant annet utvikling av ny profil, oppussing av butikken, en reise for eieren og en stor fest dedikert til butikken. Dette var et ordentlig JCP familie-prosjekt, så den seieren håper jeg virkelig alle i JCP Event, Retail Factory, JCP Travel, JCP Arena og JCP PRAD kjenner på, avslutter Kirkholm.

Tidligere har byrået vunnet med kampanjer for Zalando, Redningsselskapet og NMBU.

Powered by Labrador CMS