Fra venstre :
Pål Schultz i TRY Opt, Bettina Sommerfelt i FLOKK, Janine Roth i dentsuX, Kaia Paulseth i Mindshare, Eirik Sveen i Re:media, Daan Dekkers i Publicis, Stine Kaniewski i OMD, Teis Sunde i Wavemaker, Silje Johansen i Initative, Cathrine Nygaard i Nettrafikk, Eirik Sveen i Re:media og Karl Oskar Myran i GroupM Nexus.Foto: Ellen Høiby
Disse talentene deltar i Schibsteds nye talentprogram
Talentprogrammet er skreddersydd og består av 12 «up-and-coming» talenter på tvers av mediebyråene.
Schibsted har lansert et nytt talentprogram hvor 12 unge talenter fra mediebyråene samles for utvikling – både innen ledelse og mediefaget.
Kjersti Løken Stavrum, daglig leder i Stiftelsen Tinius - den kontrollerende eieren av Schibsted ASA.Foto: Ellen Høiby
KOM24 var til stede da første av totalt fire samlinger i år, fant sted på Schibsted-bygget, hvor blant annet Kjersti Løken Stavrum, Siv Tveitnes, Gard Steiro og IN/LAB (Schibsted/Tinius Stiftelsen) var blant bidragsyterne.
Her fikk deltakerne ta del i strategi og fremtidsplaner for Schibsted Media, og være med på å drøfte de problemstillinger bransjen står overfor i tiden som kommer.
– Sentralt i talentprogrammet er ønsket og behovet for å sammen utforske problemstillinger vår bransje står overfor. Vi skal dykke ned i nye løsninger, innovere og samtidig ha fokus på personlig utvikling, sier Hanne Eilen Lohne, Director Business Strategy.
Nicolai Kjølner, Head of Agency & Partners i Schibsted og Hanne Eilen Lohne, Director Business Strategy i Schibsted.Foto: Ellen Høiby
Neste generasjons mediebyråledere
Mediebyråene er blant Schibsteds viktigste kommersielle samarbeidspartnere.
– Samarbeidet med byråene har alltid vært viktig for oss i Schibsted. Faktisk så viktig at vi har et eget team som utelukkende jobber strategisk mot byråene i hverdagen, med mål om å drive mediebransjen videre, sier Nicolai Kjølner, Head of Agency & Partners.
Han forteller at Schibsted derfor i lang tid hatt lyst til å samle neste generasjons mediebyråledere som kanskje har andre syn og preferanser på hvordan mediemarkedet kan og bør se ut i fremtiden.
Gruppen vil samles regelmessig gjennom året i regi av Schibsted.Foto: Ellen Høiby
I lys av den digitale utviklingen, og spesielt de unges endrede medievaner, ser de et ønske og behov for å knytte seg tettere til de i byråene som sitter i sentrum av denne problemstillingen i det daglige.
Talentene er nominert av byråets ledere og representerer en gruppe engasjerte, fremoverlente og faglige sterke personer.
Talentene kommer fra mediebyråene TRY Opt, FLOKK, dentsuX, Mindshare, Re:media, Publicis, OMD, Wavemaker, Initative, Nettrafikk og GroupM Nexus.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no