Bransjen leter etter kompetansen som allerede finnes på huset «KOM24s gjennomgang av byrå-styrene er dyster lesning, men løsningen er enklere enn mange tror. Som 34-årig ansattrepresentant ser jeg at bransjen leter etter kompetanse de allerede har», skriver Suad Jama i dette innlegget.
Kvinner har tatt styringen i TRY – men lønnsgapet vokser TRY har flere kvinner enn menn både blant ansatte og ledere. Men bak suksesshistorien om kjønnsbalanse skjuler det seg fortsatt tydelige lønnsforskjeller.
Ny seniorprofil til Columbus – Danket ut 80 søkere Line Kleppe Sørensen går inn i nyopprettet rolle som Senior Marketing Manager.
Ekspert om norske selskapers mangfoldskommunikasjon: – Elegant balansekunst – Bildet er mer nyansert enn mediedekningen gir inntrykk av.
– Influenserbransjen famler fortsatt i blinde Fem år med datainnsamling og analyser til tross: Lite har endret seg i hvordan influensere prises, ifølge Charlotte Stavrou i SevenSix Agency: – Dette er en bransje som har gjort det til en vane å verdsette folk feil.
Posten Bring feirer mangfoldet – regnbuefarger skal pryde veiene Mangfold og inkludering er ikke bare ord for Posten Bring, også i år vil selskapet markere Pride på kjøretøy som ruller rundt i landets største byer.
Oslo Pride engasjerer millioner med ny kampanjefilm Med over 8,3 millioner visninger i sosiale medier, titusenvis av delinger og rørende tilbakemeldinger, treffer Oslo Prides nyeste kampanjefilm «Trygg» både bredt og dypt.
Her er selskapene som farger logoen i juni 21 av 25 av Norges største selskaper markerer Pride med regnbue-logoer, flagg og synlig støtte i egne kanaler. – I en tid der flere vakler, står vi trygt og bestemt, sier Telia.
Flere dropper regnbuelogo i år: – Pride er ikke en markedsføringsflate Flere store selskaper velger i år å droppe regnbueprofilen under Pride. I stedet retter de fokuset mot interne tiltak og verdier – og for å unngå anklager om pinkwashing.
Googles norske KI-etiker: KI krever menneskelig kompetanse KI-bølgen har vært over oss en stund. Men kunstig intelligens krever menneskelig erfaring for å faktisk bli nyttig.
Harvards kamp mot maktens kontroll «Når demokratiets grunnpilarer utfordres, er det ofte universiteter og forskningsmiljøer som står i førstelinjen. Det ser vi tydelig nå. », skriver Lejla Grinde i dette innlegget.
Svein + Stein = nytt team i Anorak – Å kombinere en ringrev med en ungfole er kanskje ikke verdens mest originale idé lenger – men den virker, sier Svein Werner Lyngmyr og Stein Simonsen, som er nytt kreativt team i Anorak.
Kan Trump påvirke mangfoldsarbeidet i Norge? «Med Pride-måneden som nærmer seg, blir det spennende å se hvilke selskaper som et overfladisk markedsføringsstunt», skriver Ester Conings Vanvik.
TikTok: Dette blir trendene i år Mener det er måten skal merkevarer klare å skille seg ut på TikTok i 2025.
Ny runde med Hockey Pride i Elitehockeyligaen Fortsetter sitt samarbeid med Oslo Pride for å fremme mangfold og inkludering i norsk ishockey.
Menn tjener best i dette byrået: Men sjefen mener det er unyansert Sliter med å rekruttere kvinner inn i de best betalte jobbene.
Basic Bitch-kampanjen går viralt Nå tar hundrevis av dyktige, kompetente kvinner et oppgjør med gammeldagse holdninger om hvordan de bør opptre for å bli tatt på alvor.