– Vi skal sette standarden for fremtiden Det nyoppstartede byrået, Fabelaktig Film, ønsker å være en pådriver for endring i bransjen.
Det nytter ikke å kvotere, hvis damene takker nei «En fersk analyse fra Retriever viser at bare én av tre mediekilder er en kvinne. Det er lett å skylde på redaksjonene, men sannheten er at kvinnelige kilder oftere takker nei. », skriver Guro Lindebjerg og Maren Bækkelund Ellingsen i dette innlegget.
Helene Olafsen og Fam Irvoll inngår samarbeid med Egmont People Motedesigner Fam Irvoll og programleder Helene Olafsen står bak DAAE Studio. Nå skal klesmerket løftes til nye høyder.
Scorer høyt i ny undersøkelse om likestilling og mangfold: – Ikke overrasket Sammen med to andre bransjer scorer aktører innenfor PR, markedsføring og kommunikasjon best av alle.
Vi starter ingen prosjekter eller prosesser uten at målgruppene er involvert «Når vi går opp stier vi ikke har gått før, er det lett å tråkke feil. I vår forespørsel til Malin Langøy Aarbø, tråkket vi feil og det beklager vi», skriver Maryam Iqbal Tahir.
Kjære Kulturdirektoratet: Nei, jeg ønsker ikke å være en poster girl i rullestol «Å bruke en person med en fysisk “defekt” for å sole seg i glansen av egen mangfoldsdugnad, er en dårlig løsning», skriver Malin Langøy Aarbø.
«Hvordan har du fått jobb i NRK?» En personlig historie om søken etter tilhørighet «Og jeg må innrømme at det spørsmålet har ligget som en dunst av usikkerhet og sorg over meg i den første tiden i ny jobb», skriver Irina Gorokhova.
Da Lindis og organisasjonen hennes ville ha voksne fargede i kampanjen var motstanden stor – Jeg ble perpleks av diskusjonene og overrasket over at kommunikasjons- og markedsføringseksperter var skeptiske til det.
Har norske selskaper noe å tape på å være ærligere? «Er det glansbildene som gir den virkelige merverdien når bedriften skal kommunisere?», spør Alexander Wie Flaa.
Skal vi oppnå faktisk mangfald, må satsinga femne fleire typar minoritetar «Kommunikasjonsavdelingane må ikkje vere ein propp i systemet når tiltaka frå ytringsfridomskommisjonen skal setjast i verk.», skriv Mone Celin Skrede.
Ole Christian Apeland: –Kjønnsfordelingen i kommunikasjonsfaget er ikke bra Kommunikasjonsbransjen bekymrer seg for skeiv kjønnsfordeling i bransjen.
Bare fire av 41 ansatte med mangfoldsbakgrunn i POL På likestillingsfronten gjør POL det bra, men på mangfoldsbiten mangler mye. Byråsjefen understreker at de har fokus på utfordringen.
Tante Randi ga Mangfold et ansikt - lagde Norges mest imponerende CV Mangfold har bidratt til å dele ut fire millioner kroner til tiltak i 16 virksomheter.
2022: Mangfald, mot og modning «Den sikraste spådommen om framtida for kommunikasjonsbransjen, er at vi må bli betre, og modigare, når det gjeld inkludering og mangfald. Både i eigne rekrutteringar, men også i kommunikasjonen vi produserer på vegner av kundar.»
Scandic Norge skal senke terskelen for å komme seg ut på arbeidsmarkedet Arrangerer rekrutteringsdag for jobbsøkere med funksjonsnedsettelser.
KPMG leter etter mangfold når de rekrutterer: – Vi har ikke vært gode, men det skal vi bli, sier markedssjef Henrik Lervold Noen hevder selskapet driver med «brownwashing» og ikke oppriktig ønsker et større mangfold i selskapet, men det skal Henrik Lervold og den nye rekrutterings-kampanjen motbevise.