Vipps troner på toppen – Tesla stuper i ny nordisk omdømmemåling Vipps er fortsatt Norges mest anerkjente selskap, mens Tesla faller kraftig i omdømme i hele Norden, viser en ny måling.
– En spiker i kista for NAVs omdømme Feilinformasjon, svak internkontroll og milliardutbetalinger uten kontroll: NAV står i en av sine største tillitsutfordringer: – Dette overrasker ingen, det bare bekrefter folks mistanke, sier omdømmeekspert.
Bohus får refs for språkbruken: – Skader tilliten mer enn det hjelper omdømmet Små ordvalg kan velte store merkevarer, mener Espen Skogen. Nå går han i strupen på Bohus – som legger seg flat.
Bærekraftsmerker selger, men... «En studie av netthandel viser at bærekraftsmerking på produkter øker salget. Tillit er én viktig faktor bak salgstallene, og den må forvaltes med ærlighet», skriver Anne Grethe Henriksen, i dette innlegget.
Tilliten til sosiale medier har aldri vært lavere Respons Analyse har kommet med sin årlige undersøkelse.
Kommunikasjonsrådgivere – demokratiets usynlige forsvar «I en tid hvor desinformasjon, KI-genererte svindelforsøk og sosiale medier former folks virkelighetsforståelse, er de redaktørstyrte medienes samfunnsoppdrag viktigere enn noen gang. Men det er lett å glemme en yrkesgruppe som jobber i kulissene – oss kommunikasjonsrådgivere», skriver Øystein Hjortland i dette innlegget.
Tilliten til næringslivet stuper Ti store bransjer har mistet over ti prosentpoeng i tillit siden i fjor. Bare én næring går mot strømmen, ifølge Kimes ferske omdømmeundersøkelse.
– Omdømmet vårt er et viktig forsvar når det stormer Etter et år med boikottrop, metandebatt, melkemangel og høy medieinteresse har TINE erfart hvordan strategisk kommunikasjon bidrar til å bygge tillit – både internt og eksternt.
– Du går glipp av verdensomveltende nyheter bare av å sitte i møte i noen timer Tone Vesterhus tar med barna på Dovrebanen, håper på nyvaska hus og drømmer om moralske presidenter i Det hvite hus. I påskepraten snakker hun også om lærere, tillit og hvorfor det haster med bedre historiefortelling.
– Det kommer aldri til å skje, sa ledelsen. Nå er serien sett av halve Norge De fikk nei – men nektet å gi seg. Nå er serien blitt et kommunikasjonsgrep hele bransjen snakker om.
Reitan om Vipps: – Har gjort bank sexy Vipps har bygget en merkevare folk elsker – men kan tilliten rakne? Rune Garborg og Ole Robert Reitan tok debatten på Omdømmedagen.
Her forklarer 1111 i detalj hvordan de lurte pressen Brukte manipulert bilde i pressemelding. Presseetikk-ekspert reagerer.
Retorikkekspert om Støre: – De fleste ansatte gjør narr av slike uttalelser fra ledere Det koker internt i Arbeiderpartiet. Dette er retorikkekspertenes dom over Jonas Gahr Støres håndtering av kaoset.
Omdømmeeksperter om Ulsteins snuoperasjon: – Kaotisk og vinglete Kim Arne Hammerstad ser en motvillig leder i Ulstein, mens Dag Inge Fjeld påpeker utfordringen med at han sier nei til Stortinget. Trond Blindheim mener Ulstein burde vært ærlig fra start.
Kommunikasjonssjefen om nytt funn: – Skal ta det på alvor Stortingspolitikere har mindre tillit til mediene, ifølge ny undersøkelse.
Derfor bør tillit trumfe ytelse i digitale strategier «Vi bør prioritere plattformer som ikke bare leverer ytelse, men som først og fremst demonstrerer en høy grad av transparens og etikk», skriver Jan Berthrand Danielsen.
Sbanken må gjenopprette tillit: – Må jobbe knallhardt – Vi ser at meningene om oss, og om DNB er mange.
Mener sympati-strategien til Solberg er i ferd med å slå feil Erna Solberg lyktes på pressekonferansen på fredag. Men opplysningene som kom i helgen endrer alt, ifølge kommentator.