Martin Wenstad Janssen og Haakon Gedde-Dahl i Snap.

Snapchat vant årets Kanalbattle

Snapchat dro det lengste strået, og stakk av med seieren i Kanalbattle 2023.

Publisert Sist oppdatert

(COLOSSEUM KINO): Salen var fullsatt da ti ulike kanalrepresentanter kjempet om seieren i «Kanalbattle 2023».

Konkurransen skjedde i regi av Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO), og dette var sjette år på rad at det ble arrangert.

Disse deltok i Kanalbattle 2023:

  • Clear Channel
  • TV 2
  • Team Tomorrow
  • Snapchat
  • Schibsted
  • P4
  • Moderne Media
  • Media Direct Norge
  • Aller Media
  • Google

Snapchat vant

Juryen var enstemmig da de bestemte at Snapchat, som i fjor, ble årets vinner.

– Briefen er løst på en fortreffelig måte. Det er lagt mye arbeid i detaljer, vinneren viser tiltak for framtidig vekst med god dose innsikt og nyskapning. Vinneren viser til grundig målgruppearbeid, segmentering og realisme i budsjett, sier juryleder Mari-Anne Tellefsen.

Oppgaven

I fjor var det Snapchat som stakk av med seieren.

Deltagerne hadde fått i oppgave å lage en lanserings-pitch for «MFO ZOO», der målene var å skape oppmerksomhet og kjennskap, etablere preferanse og generere salg av årskort og early bird-billetter til en fiktiv dyrehage.

Hver deltager fikk ti minutter hver til sin pitch. Vinneren ble avgjort av både publikumsstemmer fra salen og fra dem som fulgte med på stream, i tillegg til en fagjury bestående av Mira Kahn (daglig leder i Monster Podcast), Joakim Sande (markedsdirektør i Hansa Borg & Solera Beverage Group), Mari-Anne Tellefsen (juryleder og styreleder i MFO), Cathrine Aarvold Hofland (managing director i iProspect) og Herman Stormyr (byråleder i WAL).

Powered by Labrador CMS