Nederst fra venstre: Øisten Bergesen (SoMe-kreatør) og Leane Louise Arpia Chiong (SoMe-produsent). Øverst fra venstre: Siri Platou (byråleder) og Fanny Klaveness (prosjektleder).

SoMe-byrået styrker TikTok- og YouTube-kompetansen

Elg etablerer egne spesialist-teams: – Viktig for oss å sikre spisskompetanse i alle kanaler, sier byråleder Siri Platou.

Publisert Sist oppdatert

Flere og flere merkevarer ser verdien av å være på TikTok. Derfor styrker SoMe-byrået Elg kompetansen på kanalen, og rendyrker samtidig egne SoMe-team for de andre SoMe-kanalene.

– Særlig etterspørselen etter organisk innhold på TikTok har eksplodert og vi opplever en enorm interesse for denne kanalen. Det er gledelig å se at flere annonsører tar SoMe-kanalene på alvor, derfor er det også viktig for oss å sikre spisskompetanse i alle kanaler, sier byråleder Siri Platou i en pressemelding torsdag.

Tre nysigneringer

SoMe-byrået merker stor etterspørsel etter merkevarer som ønsker hjelp til godt organisk innhold i sosiale medier. Derfor har byrået etablert egne team med spesialister på TikTok, Instagram, LinkedIn, YouTube, Facebook, Pinterest, Snapchat og Twitter.

Platou har nettopp ønsket tre nye elger velkommen til flokken, som nå går rett inn i hver sine team for å styrke kompetansen ytterligere.

Øistein Bergesen er utdannet ved Film og TV-kreatør-linjen på Westerdals. Han kommer fra stillingen som konseptutvikler og leder for videoavdelingen i Shoots, hvor han har jobbet med videokonsepter og kampanjer i sosiale medier.

– Elg er det byrået i bransjen som virkelig har forstått greia med at godt innhold må lages på kanalenes premisser for å nå målgruppen der de er.

Bergesen går rett inn i YouTube-teamet.

Skal rendyrke SoMe-faget

SoMe-produsent Leane Louise Arpia Chiong har en bachelor i Markedsføring og Merkevareledelse fra Høyskolen Kristiania, og har det siste året fullført et årsstudium i Digital Innholdsproduksjon ved Fagskolen Kristiania.

– Jeg har alltid vært glad i innhold og sosiale medier. Jeg gleder meg veldig, og har allerede blitt motivert og inspirert av flokken, sier Chiong som har fått plass i TikTok-teamet.

Fanny Klaveness er ansatt som prosjektleder. Hun kommer fra Puls Communications og har også fire års erfaring med prosjektledelse av eventer i eventselskapet Off Piste.

– Elg er en energisk, positiv og dyktig gjeng. Nå gleder jeg meg til å rendyrke SoMe-faget sammen med alle de flinke elgene.

Powered by Labrador CMS